יום שלישי, 22 במרץ 2016

נושאי שיעורים בודדים בברידג' שאני מלמד



בשונה מהרבה מורים לברידג', אני מוכן ללמד גם שיעורים ולא קורסים. 
הפורמט של שיעורים שאני מלמד הוא מאד גמיש.


התנאים לקבלת שיעור או שיעורים כאלה:

1. נדרש מינימום של ארבעה תלמידים. 

2. דרישה מוקדמת: הכרת וידיעת חוקי משחק הברידג'

3. משך כל שיעור שעתיים.

4. התלמידים מגדירים נושא שהם מעוניינים ללמוד.

5. התלמידים מגדירים היקף לימוד.
המינימום הוא שיעור אחד. אפשר גם לא להגדיר יותר משיעור אחד ועל פי רצון התלמידים לקיים שיעור או שיעורים נוספים.

היכן ומתי מתקיימים הלימודים?
הלימודים מתקיימים בביתו של אחד התלמידים. 
אם מדובר בקבוצה של 12 תלמידים או יותר, אדאג למצוא מקום אחר לקיים את השיעור או השיעורים.

גם לגבי השעות והימים בהם מתקיימים שיעורים, אני גמיש. כמובן שיש להתחשב גם באילוצי הזמן שלי.

מה מקבלים התלמידים?

1. הרצאה על הנושא

2. משחק של ידיים שהוכנו מראש על נושא השיעור

3. ניתוח המשחק וההכרזה של הידיים ששוחקו

4. את השיעור כלו באמצעות דוא"ל

5. את הזכות לשאול אותי כל שאלה שעולה על דעתם בנושא ברידג' לכל ימי חייהם 

רוצים שיעור או שיעורים?
פנו אלי בטלפון: 054-4480616
או דוא"ל: avi.rosenthal@gmail.com

רשימה לא ממצה של נושאים עליהם יש לי כבר שיעורים מוכנים
בנוסף לשיעורים המופיעים ברשימה (ושיעורים מוכנים נוספים שאינם מופיעים ברשימה) לא תהיה לי בעיה לבנות שיעור על כל נושא שהוא בברידג' שאתבקש ללמד.

1. הכרזות בסיסיות
באדום יופיעו שיעורים מתקדמים יותר באותם נושאים.

פתיחות עם ידיים מאוזנות ומושג ה-Limit bid

קונבנציית סטיימן

טרנספר לסדרת מייג'ור

טרנספר לסדרת מיינור

שבירת טרנספר

הכרזות עם התאמה בסדרת מייג'ור

הכרזות עם התאמה בסדרת מיינור 

פתיחה חזקה של §2 והמושגים: מחייב לסיבוב אחד ומחייב למשחק מלא

Weak two ו-Preemptive


2. הכרזות סלאם

באדום יופיעו שיעורים מתקדמים יותר באותם נושאים.

קונבנציית Blackwood - שאלה למספר קלפי A ואחרי זה במקרים מסוימים גם למספר קלפי K 

(Roman Key Card Blackwood (RKCB -גרסה מתקדמת יותר של Blackwood  אותה משחקים רוב השחקנים ברמה גבוהה.

קונבנציית Splinter

(Quantitative (Min-Max 

Controls: קונטרול ראשון

Controls: קונטרול ראשון ושני

3. הכרזות התערבות

אוברקול שאתם כבר מכירים

אוברקול בסדרה ללא קפיצה

Takeout Double

Bid Double

Takeout Double - כשהמשיב "לא בורח"

הכרזות שותפו של הפותח לאחר אוברקול עם התאמה בסדרה

4. עוד על הכרזות

הפותח עם 12-14 נקודות: לא לעבור את הגובה של 1NT

הפותח עם 12-14 נקודות: מתי בכל זאת עוברים את הגובה של 1NT?

המשיב: מתי לא לעבור את הגובה של 1NT?

הכרזות פתיחה עם שישה קלפים בסדרה

Reverse bid

5. משחק היד

באדום יופיעו שיעורים מתקדמים יותר באותם נושאים.

תכנון משחק בחוזה ללא שליט

תכנון משחק בחוזה עם שליט

פיתוח סידרה ארוכה

מניעת חסימה

עקיפה

עקיפה בחוזה עם שליט

עקיפת חיתוך

עקיפה דו-צדדית

מתי לא להשתמש בעקיפה?

התחמקות (Duck)

ספירת לקיחות בחוזה ללא שליט

ספירת לקיחות בחוזה עם שליט

חיתוך ביד הקצרה וחיתוך ביד הארוכה

מתי צריכים המגנים לפחד מחיתוך ביד הארוכה?

6. הגנה

באדום יופיעו שיעורים מתקדמים יותר באותם נושאים.

סימונים

הובלות נגד חוזה ללא שליט

הובלות נגד חוזה עם שליט

איזה קלף משחק השחקן השלישי?

איזה קלף משחק השחקן השני?

7. הכרזות מתקדמות

Balancing

Negative Double

הערת שוליים
בכל העבודות שעבדתי בימי חיי (מנהל ומומחה טכני במחשבים, יועץ מחשבים ומערכות מידע, יועץ ומאמן לכלכלת המשפחה, מרצה, מורה לברידג', מורה לשחמט ועוד) פעלתי לפי העיקרון שללקוח צריכה להיות תמורה עבור מה שהוא משלם לי. זה לא אומר שלא היו לקוחות שהיו יכולים להפיק תועלת ובחרו לא להפיק תועלת כלשהי ממה שנתתי להם, אבל כאשר היה לי חשש שהם לא יכולים לקבל תמורה כלשהי לכספם הפנתי את תשומת ליבם לכך מראש או הודעתי להם שאיני מוכן לבצע עבודה עבורם, משום שלא יוכלו להפיק ממנה תועלת.

זה נכון גם לגבי הוראת ברידג'. במקרים שיהיה לי חשש שהנושאים מתקדמים מדי עבור תלמידים מסוימים, אפנה את תשומת ליבם לכך ואשאיר בידם את ההחלטה האם ללמוד את הנושא.

דוגמה בולטת לנושא כזה עבור חלק מהתלמידים הפוטנציאליים הוא שיעורים על הכרזת Balancing.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה