יום שלישי, 28 ביוני 2016

כששחקנית נבחרת מכריזה יותר גרוע מתלמידה




לא הייתי כועס על תלמידה שהייתה מכריזה כמו שחקנית נבחרת פולין במפגש עם נבחרת ישראל. לא הייתי כועס משום שאחד העקרונות החשובים שאני מלמד בשיעור הראשון הוא שלתלמידים מותר לטעות.

אם מותר לטעות, לא כועסים עליהם רק מסבירים לאחר המשחק מדוע טעו. גם את זה עושים רק כשהם יכולים ללמוד מהטעות.

מהלך חלקי של ההכרזה
עדי אסולין בצפון הכריזה את סדרת ה-. היא מצאה התאמה עם הילה לוי בדרום. כשהילה הכריזה 4NT כשאלה על קלפי מפתח ב-RKCB ענתה עדי 5. הפולניה במזרח הכפילה עם אורך בסדרה. שני הקלפים הבכירים ביותר שהיא החזיקה בסדרת ה- היו ה-K וה-J. הילה הכריזה Pass ועדי הכריזה 6. לאחר הכרזת Pass של מזרח, קראה הילה לוי יפה את המצב. היא הבינה שכל קלפי המפתח בידיהן והכריזה 7. הילה החזיקה בשני קלפים בלבד בסדרת ה-A ו-Q.

עדי לא התקשתה בביצוע החוזה כששיחקה את הקלף היחיד ב-  בידה לעקיפה לכיוון ה-Q. קלפי ה- בידה של עדי היו: Ax. את המפסיד ב- זרקה על ה-A.

הפולניות בשולחן השני היו בחוזה של 6, שבוצע. ללא הכפל, אי אפשר להכריז 7 משום שאם ה-K במערב העקיפה נכשלת. ה-DBL של הפולניה גילה ליריבות את מקומו של ה-K

מה הייתי מסביר לתלמידה שלי?

1. כשאת מובילה אין טעם ב-Double שמבקש מהשותפה שלך הובלה.

2. גם לו השותפה שלך הייתה צריכה להוביל, לא מכפילים עם K ו-J. עם פחות מ-A ו-Q אין מה לחשוב על DBL.

3. שיטת הניקוד היא IMP לא רווח גדול כשמפילים פעם אחת חוזה מוכפל של Slam בהשוואה להפלה פעם אחת ללא כפל. 
כמובן שאם יש ביטחון מלא בהפלת החוזה או סיכוי טוב להפיל פעמיים או שלוש אפשר להכפיל. 

מה אתם יכולים ללמוד מזה?

1. כל אחד מבצע טעויות קשות. 
גם אני וגם שחקנים ברמה הרבה יותר גבוהה ממני שמשחקים בנבחרות.

2. שכיח לראות הכרזת סלאם קטן המבוסס על עקיפה. פחות מקובל להכריז סלאם גדול המבוסס על עקיפה.
אתם ממש לא רוצים להיות הזוג היחיד שנכשל בביצוע סלאם גדול כשכל ה-Field ביצע סלאם קטן.

3. צריך כוח בסדרה על מנת להכפיל לצורך בקשת הובלה בסדרה (Lead Directing). המונח כוח מתייחס בדרך כלל ל-A ול-K כשלצידם נכבד נוסף אחד לפחות. ככל שגובה החוזה גבוה יותר איכות הסדרה צריכה להיות טובה יותר. 

4. היזהרו יותר בהכפלת חוזים בשיטת ניקוד IMP. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה