יום שני, 30 ביולי 2018

מדוע אנשים משחקים ברידג'?




תחום חדש של מחקר אקדמי בסוציולוגיה הוא התחום של סוציולוגיה של משחק הברידג'. לאחרונה נתקלתי בסקר אקדמי ששותפים לו חוקרים מאוניברסיטת Stirling בסקוטלנד. בסקר נשאל מדגם גדול של שחקני ברידג' בקבוצות גיל שונות: מדוע הם משחקים ברידג'?
מספר המשתתפים בסקר היה 6,373.

אם אתם מעוניינים לקרוא את המחקר כולו לחצו על הקישור בשורה הבאה: 
Competition and Mental Exercise in Mind Sport: Building Bridges of Fun and Friendship.

למחקר שני חלקים: ממצאים המתייחסים לכלל האוכלוסייה כולל הבדלים בין קבוצות גיל שונות וירידה לעומק ביחס לקבוצת הגיל של מעל ל-55.
בפוסט זה אתייחס רק לחלק הראשון.

שלוש קטגוריות לסיבות למשחק הברידג' היו שכיחות. אחסוך מהקוראים את רוב החלוקה הפנימית בכל אחת מהקטגוריות.


הסיבה הראשונה: הנאה מהמשחק

51.6% ממשתתפי הסקר ציינו את ההנאה מהמשחק כסיבה העיקרית לכך שהם משחקים ברידג'. ההנאה במשחק צוינה על ידי 50%-55% ממשתפי הסקר בקבוצות גיל שונות, כלומר: בהקשר של גורם זה אין הבדלים משמעותיים בין קבוצות גיל.

הממצא האקדמי הזה אינו מחדש לי. אחד המשפטים הראשונים שלי בשיעור ראשון לכל קבוצה שאני מלמד ברידג' הוא: "אתם פה בשביל להנות מהמשחק"

הסיבה השנייה: הצד החברתי

32% ציינו את ההיבט החברתי כסיבה העיקרית לכך שהם משחקים ברידג'.
סיבות פנימיות מהותיות בקטגוריה זו הן ידידות ושותפות.

בחלוקה הפנימית של הצד החברתי, האינטראקציה החברתית ובמיוחד ההשתייכות לקהילה צוינו על ידי אחוז גבוה יותר של גילאי 55 או יותר.

הסיבה השלישית: אתגר אינטלקטואלי והצלחה

37.5% ציינו את האתגר האינטלקטואלי שבברידג'. אצל חלקם זה קשור להצלחה. אצל גילאי 55 ומעלה יש חשיבות לשימור יכולות כאלה.

לסיכום


מחקר זה ומחקרים שיבואו אחריו מסייעים להגדיל את מספר שחקני הברידג' ולמקד את הצגת הברידג' ללומדים פוטנציאליים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה