יום חמישי, 26 במרץ 2020

ללמד ברידג' באינטרנט: שיעור שני



בפוסט ללמד ברידג' באינטרנט: לקחים ראשונים תיארתי את השיעור הראשון שנתתי באתר BBO באינטרנט. הפקתי חלק מהלקחים ונתתי לתלמידים רקע ביחס לצדדים הטכניים של ה-BBO. בנוסף שיחקתי מעט עם חלק מהתלמידים כשהתלמיד מקבל הדרכה אישית. 

השיעור אתמול (25 במרץ) היה מעט מוצלח יותר והתלמידים הספיקו לשחק חמש ידיים. 

השתמשתי באופציה שלא הכרתי קודם: פתיחת שולחן לימודים למורה ותלמידים.


Teaching  Table

בסעיף זה אשתף את הקוראים בהתנסות שלי בפונקציה זו. 


ניווט

בתפריט הראשי לוחצים על Practice תחת Play and Watch Bridge. 
בוחרים ב-Start a Teaching Table ואפשר להתחיל ללמד. 


יתרונות

1. השולחן מוגדר אוטומטית כשולחן עם מושבים שמורים. המורה יכול לשבץ תלמידים סביב השולחן.

2. הידיים נשמרות והמורה יכול להוריד אותן לצורך ניתוח לאחר המשחק. 

3. המורה יכול לאפשר לתלמידים אחרים להצטרף כצופים באמצעות לחיצה שלהם על JOIN ולכתוב רק להם הסברים, שהתלמידים המשחקים אינם רואים.

4. ניתן לתת גם הסברים קוליים. לא ניסיתי את האופציה הזו. 

5. לאחר סיום משחק של יד אפשר להסביר לתלמידים בלי שה-BBO יעיף אותם מהשולחן.



חסרונות 

1. החיסרון הבולט הוא שברגע שהמורה (במקרה זה אני) עובר למקום אחר באתר השולחן נסגר אוטומטית. 
היות שלא ידעתי את זה בתחילת השיעור נסגר שולחן באמצע משחק. 

2. מחיסרון זה גם נובע שמורה לא יכול לתת לתלמידים לשחק בכמה שולחנות, כפי שהוא עושה בשיעור פרונטלי.


ההיבט הטכני


חלק מהתלמידים שיפרו את השליטה הטכנית שלהם. תלמידים אלה כבר יכולים לשחק בלעדי ב-BBO בנוסף לשיעורים. 
לצערי, יש לי גם תלמידים שלא קראו את הפוסטים הטכניים עם ההסברים, ולא ניצלו את הנכונות שלי לשחק איתם לבד מחוץ לשיעור כשהם מתקשרים אלי טלפונית במהלך המשחק. 

ככל שיקטן הצורך שלי להסביר היבטים טכניים פשוטים של התמצאות באתר במהלך השיעור, כך אוכל להתפנות יותר ללמד ברידג'.


החלפת שחקנים


היות ובקבוצה שלימדתי היו יותר מארבעה משתתפים. החלפתי את המשחקים אחרי מספר ידיים. 
כשהשליטה הטכנית של כולם תהיה קצת יותר טובה נוכל לתת לכולם לשחק מספר משחקים שווה.

ההתקדמות


יש שיפור בכל ההיבטים. מקווה שהמגמה תימשך ואז אוכל גם לשלוח ניתוח מלא של יד או שתיים אחרי כל שיעור. הפעם אסתפק בניתוח חלקי של טעויות הכרזה בולטות ביד אחת.


לקראת השיעור הבא


1. לנסות לנצל אפשרויות טובות יותר ללימוד ב-BBO שאני עדיין לא מכיר.

2. לנסות להפעיל ZOOM ולתת גם הרצאה קצרה. הפעלת ZOOM תלויה ביכולת של כל המשתתפים להשתמש בו.

תלמידים שלא משתתפים בשיעורים מקוונים


יש גם תלמידים שלא משתתפים בשיעורים המקוונים. לצערי, צפויה תקופה לא קצרה שיימנעו מאיתנו שיעורים פרונטליים. מציע להם לעשות מאמץ ולנסות לחזור לשיעורים המקוונים. כל תלמיד כזה יכול לפנות אלי מתי שירצה ואלמד אותו באופן אישי כיצד לשחק ב-BBO.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה