ההתאגדות הישראלית לברידג' ראויה להרבה מחמאות על ארגון הפסטיבל המקוון. מדובר בפעם ראשונה שהיא מארגנת פסטיבל מקוון בכורח הנסיבות.
בארגון פסטיבל מקוון יש הרבה קשיים שאינם קיימים בפסטיבל ברידג' רגיל. המארגנים עמדו במשימה בכבוד.
רמאויות וטיפול ברמאויות
זהו אולי האתגר הגדול ביותר. כשפרסמתי את הפוסט שלי על היום הראשון בפסטיבל בו פרסמתי את שמות הזוכים בשלושת המקומות הראשונים בתחרות ה-IMP, הגיב אחד הקוראים: "לא הייתי ממהר לפרסם את שמות הזוכים... ".
הקורא רמז רמז עבה על אפשרות של רמאות. עניתי לו שלא אני זה המפרסם את התוצאות, אלא ההתאגדות. הוספתי שאיני מכיר את הזוג שסיים במקום הראשון. לגבי הזוג במקום השני, ליאת חן ואילן הרבסט, והזוג במקום השלישי, אילן ברקת ואסף לנגי, אני משוכנע על סמך היכרותי איתם שהם לא רימו.
הוספתי שלשחקנים ברמה גבוהה ששיחקו בנבחרת ישראל, כולם חוץ מליאת חן, אין שום אינטרס לרמות בתחרות לא ממש חשובה עבורם אחרי הישגים גדולים שהיו להם בתחרויות בינלאומיות חשובות.
אני עדיין בטוח לגמרי ששני הזוגות האלה לא רימו, אבל הטיעון שלי ביחס לשחקנים ברמה גבוהה קצת התערער בעקבות הודאתו של Michal Nowosadzki כי רימה ב-BBO באמצעות צפיה בידיים אותן שיחק במסך אחר.
Michal Nowosadzki שחקנה הצעיר של נבחרת פולין הוא ללא ספק אחד מהשחקנים הבולטים בעולם. הוא היה שותף לשתי זכיות של נבחרת פולין ב-Bermuda Bowl, אליפות העולם לנבחרות לאומיות פתוחות.
בהודאה שלו הוא מקונן גם על טיפשותו: רימה בתחרויות שבהן אינו יכול להרוויח דבר מהרמאות.
הבעיה העקרונית היא שבברידג' מקוון הרבה יותר קל לרמות והרבה יותר קשה להיתפס.
על מנת למנוע תמריץ לרמאות לא היו פרסים כספיים בתחרויות. זה גם מתאים למשבר הכלכלי בזמן הקורונה, שאינו פוסח גם על מועדוני הברידג ועל ההתאגדות לברידג'.
פחות שחקנים מחו"ל
למרות, שלכאורה, קל יותר לשחקנים מחו"ל לשחק בפסטיבל מקוון השתתפו בפסטיבל מעט מאוד שחקנים מחו"ל. בפסטיבלים רגילים פוגשים שחקנים רבים מחו"ל. חלקם ברמה גבוהה.
מיעוט שחקנים מחו"ל פוגע באווירה.
הוא פוגע גם ברמה של התחרויות משום שחלק מהמשתתפים מחו"ל הם שחקנים ברמה גבוהה.
פחות שחקנים בכירים
הרבה זוגות של שחקנים ישראלים בכירים, שבדרך כלל משתתפים בתחרויות בפסטיבל בתל אביב לא השתתפו הפעם.
המשמעות היא רמת תחרויות נמוכה יותר.
השתתפות מועטת של צעירים מוכשרים
כששיחקתי בפסטיבלים קודמים שיחקתי נגד הרבה צעירים מוכשרים מהנבחרות הצעירות של ישראל וכאלה שאינם משחקים בנבחרות האלה. הוזמנו גם שחקני נבחרות צעירות מחו"ל.
התופעה של מיעוט משתתפים צעירים היא מצערת במיוחד. אפשר להבין מבוגרים שאינם משחקים משום שקשה להם להסתגל לעולם האינטרנטי.
הצעירים הם דור הילידים של האינטרנט. בוודאי לא קשה להם לשחק באינטרנט.
גם מיעוט השתתפות צעירים פגע ברמה ובאווירה.
לעניות דעתי, מן הראוי היה לחייב את שחקני הנבחרות הצעירות של ישראל להשתתף לפחות בחלק מהתחרויות בפסטיבל.
לא היו תחרויות קבוצות
אני מניח שהסיבה לכך היא מגבלות טכניות של אתר ה-BBO המונעות קיום תחרויות קבוצות שבהן מתחרות מספר גדול של קבוצות.
לא משנה מה הסיבה לכך תחרויות הקבוצות הן חלק אינטגרלי מהפסטיבלים הקודמים וחסרונן הורגש.
בעיות טכניות
אם כבר עוסקים בבעיות טכניות, אז ברור שיש לא מעט בעיות כאלה. חלקן אינן בשליטת מאגני הפסטיבל. תלויים באיכות מחשבים, טלפונים ורשתות תקשורת. גם חוסר מיומנות אינטרנטית של משתתפים מסוימים עשויה להשפיע.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה