יום שישי, 10 ביולי 2020

באיזה גובה להפריע?

היום נפתח פסטיבל הברידג' הבינלאומי המקוון הראשון בתל אביב. התחרות הראשונה הייתה תחרות IMP שבה היו שני מושבים. בתחרות זכו בנישטי משה ונוי לאודין לפני ליאת חן ואילן הרבסט. במקום השלישי סיימו אילן ברקת ואסף לנגי
לתוצאות המלאות לחצו כאן.
לשותפי ולי היה יום גרוע במיוחד ועשינו תוצאה מחפירה. 

לא תמיד כדאי להפריע בהכרזת Preemptive בגובה המתאים למספר הקלפים שיש לנו בסדרה הארוכה. לפעמים הכרזה בגובה נמוך יותר מפריעה מספיק כדי שהיריבים יתקשו במציאת החוזה המתאים. חשוב לזכור שייתכן שהיריבים יכפילו ותקבלו תוצאה גרועה במיוחד


לאחר Pass של השותף שלי דרום פתח 1NT. 
האם עלי להכריז 4 או 5? 
היות שלא ידעתי את חוזק היד של השחקן היושב אחרי ואת חוזק היד של השותף, החלטתי להכריז 4
היריבים כבר לא יוכלו להכריז 3NT. יתכן שימצאו התאמה של שמונה קלפים ב- כשלשותף שלי חמישייה. ייתכן שימצאו התאמה של שבעה קלפים ב- כשלשותף שלי שישייה.

לעומת זאת בגובה 5 יכול להיות שיריב יחליט ש"גובה 5 שייך ליריביםויכפיל. 
נשאלתי מה פירוש ההכרזה ועניתי "טבעי". היריב שאחרי הכריז 5. זהו Cue bid. בגובה 5 הוא מראה יד חזקה המחפשת סלאם. דרום סגר ל-6.

הובלתי A ו- נוסף השותף חתך להפלת החוזה. 



3 תגובות:

  1. לא הייתי ממהר לפרסם את שמות הזוכים.....

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא מכיר את הזוג שיצא במקום הראשון. אני מכיר היטב את הזוגות שיצאו במקום שני ושלישי ואני מוכן לחתום שהם לא רימו. אילן הרבסט הוא שחקן ברמה הכי גבוהה שיש עם בלי סוף הישגים בינלאומיים. הוא מעולם לא רימה בתחרות וברור שברמה שלו לא ממש חשוב לו הישג בתחרות כזו.גם את לנגי וברקת אני מכיר היטב. הם שחקנים ששיחקו בנבחרת ישראל. ברמה שלהם הישג כזה הוא בהחלט ריאלי. גם להם חש תחרויות שיותר חשובות מתחרות כזו כמו תחרויות בזירה הבינלאומית.

      מחק
    2. מי שפרסם זה ההתאגדות הישראלית לברידג', שהיא זו שמוסמכת. אם ההתאגדות תשנה את הדירוג, גם אני אעדכן.

      מחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...