ביום חמישי (30.5.24) התחיל פסטיבל הברידג' הבינלאומי ה-56 בתל-אביב.
ההנהלה החדשה עשתה שינויים במקום בו מתקיים הפסטיבל. חזרנו לשחק באקספו במקום בהיכל שלמה הסמוך אליו.
לא חזרנו לאולם המפואר והיקר שבו שיחקנו פעם, אלא לאולם צנוע יותר על מנת לעמוד במגבלות התקציביות. לדעת רבים, האולם הצנוע נוח יותר מאשר היכל שלמה.
חידוש מרענן היה קוקטייל פתיחה. גם הוא צנוע. סושי בסיום המשחקים.
תחרות הזוגות המעורבים
|
תחרות זוגות מעורבים. אני בחולצה הכתומה. זכויות יותרים: ההתאגדות הישראלית לברידג. הרשאה: שימוש הוגן. צולם: 30.5.24 |
ביום הראשון שוחקה תחרות הזוגות המעורבים בה משחקים בכל זוג אישה וגבר.
אני שיחקתי בפעם הראשונה עם רותי רסין. סיימנו במקום ה-61 מתוך 171 זוגות. התוצאה 51.75%.
מי שקרא את הפוסט הקודם שלי על הפסטיבל, יודע שבין המטרות שהצבתי היו הנאה מהתחרויות וצבירת 22 נקודות ארצית לצורך קבלת הדרגה הבאה.
בתחרות הזו נהניתי ובנוסף עשיתי צעד לקראת המטרה של צבירת נקודות ארציות כשקיבלתי נקודה בינלאומית אחת בתחרות הזו.
בהגנה, המשחק עם רותי רסין היה ברוב המקרים טוב. נושא שיתוף הפעולה בהכרזה היה מעט מאתגר.
הבעיה בהכרזות
הבעיה הבסיסית בהכרזות שלה היא שההכרזות הן יותר מדי אינטואיטיביות ופחות מדי שיטתיות. זה נכון במיוחד להכרזות סלאם.
הכרזת הפרעה
ביד הבאה הכרזת הפרעה של טליה לבל הציבה בפני דילמה קשה.
רוברט מירון במזרח הכריז ♦1. לדעתי זו אינה הכרזה נכונה במושב הראשון. ההכרזה הנכונה היא Pass.
יש לו 10 נקודות בלבד וחמישה קלפים ב-♣ וארבעה קלפים ב-♦.
לאחר שתי הכרזות Pass אני מכריז עם היד הזו במושב השלישי ♣1.
פתיחה עם 5-4 בסדרות המיינור
במאמר מוסגר, איני נוהג לפתוח עם חמישייה ב-♣ ורביעייה ב-♦ בהכרזת ♦1. אני מכריז ♣1.
הסיבה שיש שחקנים שבוחרים להכריז כך היא שאחרי 1NT של השותף הכרזת Pass היא בעיתית.
ברוב המקרים תהיה בעיה באחת או יותר מסדרות המייג'ור. אחת מהן תהיה קצרה, אולי אפילו שתיהן והמגנים יתקיפו אותן.
הכרזת ♦2 אחרי הכרזת ♣1 היא Reverse bid המבטיח 18 נקודות או יותר.
אין ברירה אלא לחרוג משיטת ההכרזה. אני מעדיף להכריז בהכרזה השנייה ♣2 עם חמישייה במקום עם שישייה.
לאחר שתי הכרזות Pass הכרזתי Double. זהו Big Double. המבטיח לפחות 17 נקודות. במצב לא פגיע נגד פגיע רוברט מירון הכריז ♣2. ההכרזה מתארת יד מינימלית עם אורך בשתי סדרות המיינור. בדרך כלל חמישייה ב-♦ ורביעייה או חמישייה ב-♣.
השותפה שלי בחרה להכריז Pass. אני הייתי מכריז ביד הזו ♠2.
טליה לבל, ניצלה את הכרזת ה-Pass של השותפה שלי באמצעות הכרזת הפרעה יפה. היא הכריזה ♦5.
הדילמה שלי
הדילמה שלי היא שברור לי שכפל מעניש כנראה לא יביא לתוצאה טובה במצב פגיע מול יריבים לא פגיעים משום שלפחות מזרח קצר בסדרות המייג'ור והוא יחתוך.
יש לי 5-5 בסדרות המייג'ור ואני לא יודע באיזו מהן יש לי התאמה עם השותפה.
הכרזת סדרה בגובה 5 מחייבת אורך גדול יותר בסדרה.
בחרתי להכריז ♥5. ב-♥ יש לי מעט יותר כוח ועדיין אפשר לתקן ל-♠5.
המשך ההכרזה
רותי עם קלף יחיד ב-♥ קראה נכון את המצב ותיקנה ל-♠5.
עכשיו אני בדילמה נוספת: האם זה Cue bid בדרך לסלאם ב-♥ או הכרזה טבעית?
החלטתי שזה הרבה יותר סביר שזו הכרזה טבעית.
לדילמה הבאה כבר לא הצלחתי למצוא פיתרון: האם להסתפק בחוזה הזה או להכריז ♠6?
הכרזתי Pass.
רותי ביצעה את החוזה עם לקיחה עודפת.
אחרי התערבות של השותפה ב-♠2, אני כנראה מכריז ♠6.
למה לא השתמשת במייקל או גיסטם ?
השבמחקכמעט תמיד אני לא משחק גסטם וגם לא קונבנציות אחרות שמי שהגה אותן טעה בשימוש בהן פעמיים. הוא כמובן לא היחד שטועה. בגרסה הקלאסית של מייקלס אין הכרזה המתאימה לחמישייה בספייד וחמישייה במיינור אחרי פתיחה בגובה 1 בסדרת מיינור. יש גרסה מתוחכמת יותר שפותרת את זה. היא בוודאי לא מתאימה למשחק עם מישהי שאני משחק איתה בפעם הראשונה.
מחקקיבלנו 1 נקודה בנלאומית ולא ארצית!
מחק