יום ראשון, 5 בפברואר 2017

התערבות דו סדרתית אחרי 1NT: מה תכריזו אחרי DBL של שותפו של הפותח?


יש גם תחרויות בהן אני והשותף משיגים תוצאות גרועות במיוחד. כזו הייתה תחרות ליגה לזוגות Top Bottom במחוז הדרום. המושב הראשון (18 ידיים בכל מושב) היה סביר. עשינו קצת יותר מ-58% בחישוב מקומי וירדנו לכ-55.5% בחישוב הארצי.

במושב השני השגתי את אחת התוצאות הכי גרועות אי-פעם בחיי: 35%. לתוצאות המלאות של מחוז דרום לחצו כאן.
הגורם העיקרי היה משחק לא טוב והכרזה לא טובה. כשזה קורה אני מסתכל על עצמי ולא על השותף, גם אם הוא תרם את חלקו לתוצאה הלא מחמיאה. אני שיחקתי רע. נקודה.

היו גם כמה גורמים אחרים שפעלו לרעתנו, למשל: שיחקנו רק 15 ידיים משום שהיינו חצי שולחן, מה שהקשה על תיקון תוצאות רעות.

בפוסט זה אתיחס לאי-הבנה, במושב השני כמובן, שהביאה לתוצאה גרועה שלנו אבל למדנו ממנה משהו לעתיד.
לצערי, לא אוכל להביא את היד במלואה משום שהידיים מהתחרות הזו לא הועלו לאתר האינטרנט ואני לא לקחתי דף, משום שהנחתי שיעלו אותן לאינטרנט.

לאחר פתיחה של 1NT של היריב לפני הכרזתי 2. בקונבנציית Multi Landy ,שאנחנו משחקים, הכרזה זו מתארת יד של 5-5 ב- ובסדרת מיינור. היריב שאחרי הכפיל. במקרה זה התכוון להראות ארבעה קלפים בסדרת ה-.
השותף שלי הכריז 3. סדרת המיינור הארוכה שלי הייתה . אני הייתי צריך להוביל נגד חוזה של 4.
הבעיה הייתה שלא סיכמנו מה מכריזים לאחר DBL של שותפו של הפותח.   

השותף התכוון ל-Pass or Correct משום שהיו לו 4-3 בסדרות המיינור.
אני הבנתי את זה כיד עם כוח ואורך ב-. אם ההנחה שלי נכונה, ההובלה שבחרתי היא מצוינת. הובלתי ב-K, אחד משני קלפים בסדרה זו בידי. אם ה-A אצל השותף, אולי אצליח לחתוך . גם אם ה-A אצל הכרוז או אפילו בדומם, זה לא ממש רע אם יש לו QJ בסדרה.

התקווה לחיתוך נגוזה כשראיתי בדומם Qx. כשהתברר שלשותף ארבעה קלפים קטנים בסדרה וה-A אצל הכרוז, הבנתי שמכרתי לקיחה.

לאחר התחרות סיכמנו כיצד מכריזים לאחר DBL. הלקח לקוראים שהם שחקנים מהשורה, שצריכים לסכם מה עושים במהלך הכרזה כזה וגם בקונבנציות אחרות מן הראוי לסכם מה עושים אחרי הכרזות שונות של היריב שאינן הכרזת Pass.

מה אומר הכפל של שותפו של הפותח?
לדעתי כדאי לשאול. יש שלוש אפשרויות שאותן אדרג מהסבירה לפחות סבירה:

1. מראה ארבעה קלפים ב-.
זה מה שהתכוון המכפיל בתחרות הליגה לזוגות.

2. יכול להעניש את אחת מסדרות המיינור.

3. יכול להעניש את סדרת ה-
לדעתי זו אפשרות עם הסתברות נמוכה ולכן עדיף לנצל את הכפל לצורך אחר. אנחנו כבר יודעים שלפותח יש לפחות שני קלפים ומי שיושב אחרי היד החזקה והתערב במכרז מחזיק חמישייה איכותית בסדרה זו.

4. יכול להעניש את אחת מסדרות המיינור או את סדרת ה-

השיטה שאנחנו סיכמנו
בהנחה שהיריב מתכוון להראות רביעייה ב-.

Pass - מבטיח לפחות שלושה קלפים ב-
2 - טבעי. לפחות חמישייה יפה בסדרה
2NT - מבקש מהשותף להכריז את המיינור שלו. מוכן לשחק באחת מסדרות המיינור.
3 - טבעי. לפחות חמישייה יפה בסדרה
3 - טבעי. לפחות חמישייה יפה בסדרה
3 - לשחק
4 - לשחק
RDBL - הזמנה למשחק מלא ב-.

מה השיטה שלכם במצב כזה?
אתם מוזמנים להגיב כאן בדף התגובות של הבלוג ולספר על שיטת ההכרזה שלכם במצב כזה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...