יום שישי, 25 באוגוסט 2017

גם הטובים ביותר טועים ולפעמים בגדול

את התלמידים שלי אני מלמד שכל אחד טועה. מהשיעור הראשון שלהם, ובהרבה הזדמנויות נוספות, אני מסביר להם שמותר להם לטעות. אני מסביר להם שגם אני טועה (חלקם רואים בי מורה נערץ ושחקן ברידג' הרבה יותר טוב ממה שאני).

לא רק אני טועה, אני מסביר להם, ומספר על פיטרו פורקה, פרטנר שיודע לקבל טעויות של השותף. שלא תטעו, מדובר באחד מגדולי השחקנים בהיסטוריה, שהיה שותף למספר רב של זכיות באליפות העולם ובאליפות אירופה כשחקן הנבחרת הכחולה (נבחרת איטליה בשנות ה-50 עד ה-70). 
כשהשותף שלו תיקן חוזה של 7 הניתן לביצוע לחוזה של 7NT הנופל 6 פעמים בהובלה ב-, נבחרת איטליה התחילה רע את גמר אליפות אירופה נגד צרפת בשנת 1956. לפרטים נוספים קראו: פיטרו פורקה מודל לשותפות בברידג'
אם תנברו בפוסטים שלי, תמצאו עוד טעויות קשות של שחקנים ברמה גבוהה מאד.

מחר מסתימות אליפויות העולם לנבחרות בליון שבצרפת. בתחרויות בוצעו טעויות שלא יאמנו. 
מדוע למשל אחד מטובי השחקנים הצעירים בעולם, הפולני Michal Klukowski, לא הכפיל חוזה של 7NT בתחרות לקבוצות Transnational? הוא זה שצריך להוביל והוא מחזיק בידו A אחד. יותר קל להבין את השותף שלו שגם הוא החזיק A אבל לא היה צריך להוביל.

שחקנית נבחרת הנשים של אנגליה, Catherine Draper, בחרה שלא להכפיל חוזה של 7
אחד הקלפים שבידה היה ה-A.
האם חששה שיברחו לחוזה אחר בגובה 7? כנראה שכן, אבל ההסתברות לבצע חוזה אחר בגובה 7, על פי מהלך ההכרזה, היא נמוכה מאד. החוזה הוכשל בלקיחה אחת.
במאבקים הצמודים לפעמים ההבדל הקטן ב-IMP בין הפלת חוזה מוכפל לבין הפלת חוזה ללא כפל עולה ביוקר.

מי שמעונין לקרוא יותר על הטעויות, כולל מהלך ההכרזה והידיים שבהם בוצעו הטעויות, מוזמן לקרוא פוסט בבלוג של Henk Uijterwaal.

קישור לפוסט: 

Breaking news: Klukowski wins the Draper Award


תודה
תודה לניר רוזנטל ששלח לי את הקישור לפוסט של Henk Uijterwaal.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...