יום רביעי, 18 בספטמבר 2013

מה השתנה בבלוג?

האם שמתם לב לשינוי בבלוג?
חדי העין שבין הקוראים בוודאי הבחינו ברשימת ספרים מומלצים בצד הימני, מיד מתחת לתיבת החיפוש. הרשימה כוללת ברגע כתיבת פוסט זה רק שני ספרים. יש ספרים נוספים שאני ארצה להמליץ לכם לקרוא. בהדרגה תגדל הרשימה.

מה אפשר לעשות עם רשימת הספרים המומלצים?
למרות שכל הספרים טובים (לדעתי), לא כל ספר מתאים לכל קורא. חלק מהספרים מתאימים לשחקנים מתחילים ואחרים עשויים להתאים לשחקנים ברמה גבוהה. בדיוק כמו הפוסטים בבלוג. 

את הפוסטים אני יכול לסווג לפי רמת הקורא. סווגתי אותם לפי צבעי רמזור
קרוב לוודאי שפוסט שסווג באמצעות ריבוע ירוק כמתאים לשחקנים מתחילים, לא יחדש דבר לשחקן ברמה גבוהה.
פוסט שבו מופיע ריבוע אדום בהחלט יתאים לשחקן כזה. גם שחקן ברמה יותר גבוהה ממני יכול להנות ואולי ללמוד מפוסטים כמו: יד השנה 2011: הלגמו במיטבו או אירינה לויטינה אלופה כפולה

שחקן מתחיל עלול לא להבין את מה שיקרא, אם יקרא פוסט המסווג כמתאים לשחקנים ברמה גבוהה יותר. כך למשל, חבל שיקרא את הפוסט העוסק בשיטת ההכרזה 2 על 1 מחייבת למשחק מלא מבלי שנחשף אי פעם לשיטה.

אין לי דרך מובנית לסווג את הספרים בדומה לפוסטים. הפתרון: אם מישהו מתלבט בשאלה, האם ספר מסוים מתאים לרמה שלו, הוא מוזמן לפנות אלי באמצעות דוא"ל.

מדוע כל ספר ברשימה מופיע עם קישור לדף של הספר ב  Amazon?
הקישור מאפשר למי שרוצה, להזמין את הספר ישירות ב Amazon
זה מה שאני עושה כשאני קונה ספר ברידג'.  

טיפ קטן על הזמנת ספרים ב Amazon
אם תחליטו להזמין ספר באמזון, תראו בתפריט כמה אפשרויות לקנות אותו: חדש או משומש במצבים שונים (מצבו של הספר מצוין באתר).
אני מזמין משומש במצב טוב ומשלם הרבה פחות מאשר עבור ספר חדש.

אם אתם חוששים שיקרה לכם מה שקורה למי שקונה מכונית והמכונית "שנתיים על הכביש במצב מצוין כחדשה" היא מכונית חבוטה, שעשתה 150,000 ק"מ בשנתיים, תשכחו מזה. 

אני לא יודע להגיד לכם אם הקונה של הספר, שמופיע כספר במצב טוב במיוחד, פתח אותו וקרא אותו או לא. 

מהניסיון שלי בספרים המשומשים שהזמנתי, אני כן יודע שהוא ללא שפך עליו קפה ושאריות מזון, לא קרע או תלש עמודים ולא קשקש בדיו במקומות שהיו לו חשובים.

אמזון אינה מחזיקה את הספרים המשומשים אצלה. חנויות ספרים בארה"ב יוצרות איתה שותפויות. אמזון אחראית על פרסום באתר, מכירה והובלה. 
אחרי שקיבלת את הספר היא שולחת אליך בקשה למלא שאלון: האם הספר הגיע בזמן? האם מצבו היה טוב? האם יש לך הערות נוספות וכיו"ב. 

חנות ספרים שתפרסם ספרים חבוטים וקרועים, כספרים כמו חדשים, קרוב לוודאי, שלא תוכל להמשיך את ההתקשרות עם אמזון אחרי כמה שאלוני פידבק כאלה.

אין לי מה להגיד למי שירצה לקנות ספר משומש, במצב לא טוב תמורת תשלום נמוך במיוחד. לא עשיתי את זה מעולם. לא הייתי חותם על זה, שהוא יקבל ספר שאינו קרוע, מקושקש, מלוכלך או עם אזני חמור. 
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...