יום שבת, 28 בספטמבר 2013

Slam מוכפל עם 20 נקודות: בוצע עם לקיחה עודפת


בתחרות ארצית במועדון רמת השרון, שנערכה ב 28 בספטמבר 2013. ביצעתי חוזה של עם לקיחה עודפת. הייתי היחיד, שהגיע ל Slam, שכנראה לא צריך להגיע אליו ואפשר להפיל אותו בלקיחה אחת.

צפון-דרום פגיעים


מהלך ההכרזה מופיע בריבוע הימני העליון. כשהשותפה שלי הכריזה 5. הבנתי שיש לה תמיכה בסדרה והיא מעוניינת להקריב, משום שליריבים יש 4. הבנתי שאין לנו מספיק לקיחות בהגנה, כנגד חוזה כזה. כשהיריב שאחריה הכריז בהחלטיות ובמהירות 5, האמנתי שהם מסוגלים לבצע את החוזה. הנחתי שבידיהם מרבית הנקודות. השאלה ששאלתי את עצמי: האם זה לא היוצא מן הכלל, לכלל: גובה חמש שייך ליריבים

אם אכריז 6 ואפול 3 פעמים בחוזה מוכפל, היריבים יקבלו 500 נקודות משום שאיני פגיע. אם יבצעו 5 יקבלו 650 נקודות. 
לכן שאלתי את עצמי רק שאלה אחת: האם אני צפוי לפול יותר משלוש פעמים בחוזה מוכפל. הדרך היחידה להפיל את החוזה היא לזכות בשני ה A בסדרות המייג'ור בשתי הלקיחות הראשונות.
אחרי ההובלה הטבעית ב , יזכה דרום ב A. מספיק מבט אחד בדומם בשביל לחזור ב . נפלתי רק פעם אחת עם Double, שזה פחות משלוש פעמים.  
אבל מה לעשות ליריבים אין 5. אם אמצא את ההובלה ב Q. הם יפלו שלוש פעמים, כשההגנה תזכה ב: שתי לקיחות ב . שתיים ב  וב K. יותר סביר שהוביל ב A ואז נזכה ב 4 לקיחות משום שנזכה רק ב  אחד.

מה קרה במשחק עצמו?
היריב בצפון חשב שאולי ה A אצלי ולכן החליט לקצר אותי בשליט.
זכיתי ב K בדומם ומשכתי את שני השליטים הנותרים עם ה A ביד (אם הם מתחלקים 3-1 אמשוך גם את ה Q ואוציא את השליט האחרון). שיחקתי את ה Q לעקיפה שהצליחה. ואת ה  הנותר מידי. כשהופיע ה K בצפון. זכיתי ב A ועל קלפי ה  הגבוהים זרקתי  ושלושה קלפי 

מה אפשר ללמוד מהיד הזו?
השחקנים הפחות טובים, יכולים ללמוד עד כמה חשובה הובלה נכונה. במקרה זה ההבדל בין הובלה נכונה להובלה לא נכונה הוא תוצאה של 100% ליריבים (הובלה לא נכונה), לעומת תוצאה טובה מאד במקרה של הובלה נכונה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...