יום ראשון, 15 בספטמבר 2013

שיעור פרטי לירושלמים: איך לא להכריז Slam?

לכל שחקן יש שיטות הכרזה ושיטות משחק מועדפות. לא תמיד הן השיטות המועדפות על השותף/פה. מתפשרים.
כך למשל אני מעדיף את שיטת ההכרזה 2 על 1 מחייבת למשחק מלא. אני ירושלמי. מעטים השחקנים בירושלים, שמשחקים שיטה זאת ולכן בהרבה מקרים אני לא משחק אותה.

בהכרזות התערבות אני מעדיף לשחק Michaels cue bid, מוכן לשחק את קונבנציית Quantom המוכרת פחות ושונא לשחק Ghestem. אם שחקנית טובה ונחמדה תתעקש לשחק איתי דווקא Ghestem, אשחק איתה (ואתפלל שלא היא ולא אני נטעה בהכרזה או בהסבר, כפי שכבר קרה לשחקן הצרפתי Ghestem, שהמציא את הקונבנציה וכפי שקורה לא אחת ליריביי בתחרויות). 

בהכרזת התערבות לאחר פתיחה של יריב ב 1NT ההעדפה שלי היא Multi Landy. זה מה שאני משחק עם מי שמכיר את הקונבנציה או מוכן ללמוד אותה. ברוב המקרים, השותפים שלי מכירים רק את קונבנציית Cappelletti ולא מוכנים ללמוד משהו אחר. אני משחק איתם Cappelletti.

בהכרזות Slam ההעדפה שלי היא RKCB 1430. זה מה ששיחקתי עד היום רק עם שני שותפים (בלי לספור שותפים מזדמנים ב BBO). במרבית המקרים אני משחק את מה שהשותפים שלי משחקים  RKCB 3014. אם הם לא מכירים את קונבנציית  Roman Key Card  Blackwood או בראשי תיבות  RKCB, אני משחק איתם Blackwood פשוט.

הקונבנציה שאני לא מוכן לשחק
יש רק קונבנציה אחת שאני לא מוכן לשחק עם אף אחד. קוראים לה אסים וקינגים ביחד. הקונבנציה קשורה לכותרת הפוסט, משום שרק בירושלים ראיתי שמשחקים אותה ובירושלים היא מאד נפוצה. 
השמועות אומרות, שמי שהגה אותה הוא שחקן ירושלמי. 
לאחר הכרזת 4NT הבודקת אפשרות ל Slam, מתארים (בחלק מהמקרים) בהכרזת התשובה מספר כולל של אסים וקינגים. אין שום מעמד מיוחד ל K בסדרת השליט: סופרים אותו בדיוק כמו K בכל סדרה אחרת.

כשמציעים לי לשחק עם מישהו/מישהי ירושלמי שלא שיחקתי קודם (בהנחה שרמת המשחק שלו סבירה או טובה), אני מיד מסביר, שהגישה שלי לגבי הקונבנציה הזו היא Go/Nogo.

Go - לא משחקים את הקונבנציה הזו. אם הוא לא יודע RKCB, אני מוכן לשחק איתו Blackwood פשוט.

Nogo - באופן פרדוקסלי Nogo הוא לך תחפש לך שותף או שותפה אחרים, שמוכנים לשחק את הקונבנציה הזו. איתי לא משחקים את הקונבנציה הזו.

אני רציני. גם אם יפנה אלי אחד השחקנים הטובים בארץ או הטובים בעולם ויתנה את זה שהוא ישחק איתי בזה שנשחק אסים וקינגים ביחד, התשובה שלי תהיה שלילית.

מי שמודאג מכך שבגלל העקשנות שלי, אפסיד שותפות מופלאה עם אחד מטובי השחקנים, יכול להישאר רגוע.

ראשית, טובי השחקנים בארץ ובעולם לא עומדים בתור בשביל לשחק איתי. הסיכוי שמישהו מהם ירצה לשחק איתי נמוך.

שנית, נניח שאחד/אחת מהם כן ירצה/תרצה לשחק איתי באופן חד-פעמי, הסיכוי שהוא יתנה את זה, בזה שנשחק אסים וקינגים ביחד הוא בהסתברות מדויקת של 0%. אני מניח שהוא יעדיף לשחק קונבנציה לא יותר מסובכת בשם RKCB, שהוא ממילא משחק בדרך כלל. 

למי בכל זאת מתאימה הקונבנציה הזו?
יש זן נדיר של שחקנים, שהקונבנציה הזו ממש תפורה עליהם. אם אתה שחקן שעושה בכל תחרות בין 75% ל 80% ומשעמם לך לעשות כל הזמן את אותה תוצאה, אתה מוזמן לאמץ את הקונבנציה.

אני מבטיח לך, שבכל תחרות שבה יהיו שני סלאמים או שני ניסיונות לסאלמים בצד שלך ושל שותפך השגרה שלך תופר: אתה תסיים בתוצאה של כ 70%. 

מה אתם יכולים ללמוד מהפוסט? 
למי שמשחק את הקונבנציה מומלץ להפסיק מוקדם ככל האפשר לשחק אותה.
שחקו Blackwood פשוט או בלשונם של אלה שמשחקים את הקונבנציה "אסים וקינגים לחוד". 
אם תרצו ותוכלו ללמוד לשחק Roman Key Card Blackwood, שהיא קונבנציה מורכבת יותר מה Blackwood פשוט. העובדה שכל השחקנים המומחים משתמשים בקונבנציה הזאת מדברת בעד עצמה.

למי שלא משחק את הקונבנציה הזו, מומלץ לחשוב פעמיים לפני שמאמצים קונבנציה ממקור לא מהימן. ייתכן שהוא מכיר רק חלק מהקונבנציה ואתם תשחקו רק  חלק ממנה, ייתכן שהוא לקה בהבנתה ואתם "ירשתם" את הליקוי.

בשולי הדברים
זוכרים את הפוסט הקודם: הכרזות הפרעה. למי אתם מפריעים -חלק 2 ? זוכרים את השחקן, שרמת משחקו בהרבה דרגות מרמתי ועל אף שיותר מ 90% מהשחקנים מכריזים כמוהו, ענה לי: "יש כאלה שמכריזים כמוני ויש כאלה שמכריזים כמוך".

אותו שחקן נשאל בהרצאה על ידי שחקנית ירושלמית: איך אני מתאימה את מה שאתה לימדת כעת (קרוב לוודאי Controls בבדיקת Slam) לשיטת האסים והקינגים ביחד שאני משחקת?

תשובתו לא הזכירה את תשובתו לשאלה שלי: "אם את רוצה לקפוץ מהגג, מה את רוצה שאגיד לך?"

3 תגובות:

  1. אולי תבוא גם לתל אביב להעביר קורסים

    המרחק מירושלים לתל-אביב הרבה יותר קצר ממתל-אביב לירושלים.

    בהצלחה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על התגובה והמחמאות. יש בתל-אביב ובסביבתה מורים טובים ואפילו כמה מורים מצוינים. אתה בהחלט יכול ללמוד אצל אחד מהם.

      מחק
    2. אם תרצה המלצה על מורה בתל-אביב פנה אלי באמצעות הכפתור Follow by email המופיע בבלוג

      מחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...