יום ראשון, 12 בינואר 2014

מי צריך קונבנציות? - לטפס על עץ גבוה עם Bergen Raises

בחודש פברואר יתקיים פסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל-אביב. בפוסט זה אספר על יד ששיחקתי בפעם הראשונה שהשתתפתי בפסטיבל, במסגרת התחרות לדרגות נמוכות. ביד זו התקשיתי בהבנת ההכרזה של זוג השחקנים היריבים.

היו לי כ 7-8 נקודות. הסדרה הארוכה שלי הייתה סדרת ה  בה היו לי:  AKxxxx.

שותפי ובני, ניר ואני הכרזנו Pass. אחד היריבים הכריז 1. שותפו הכריז 3. הפותח הכריז 5. כשהגיע תורי להכריז הכפלתי. 
מאד הופתעתי לראות שגם ניר שירת בשתי הפעמים הראשונות ששוחקו קלפים בסדרת ה .

לשחק בסדרת שליט עם 5 קלפים בגובה חמש? אפילו השחקנים בתחרויות המודרכות בהן הפסקתי לשחק, מכריזים פחות גרוע.
כמובן שקיבלנו על היד הזו תוצאה של Top מוחלט.

מה קרה אחרי ששיחקנו את היד?


היריב שהכריז 3 פנה לשותפו ואמר: בדרך לתחרות בגני התערוכה, לימדתי אותך ברגן  וסיכמנו לשחק את הקונבנציה.
זו הייתה הפעם הראשונה בחיי ששמעתי על קונבנציית Bergen Raises.

Bergen Raises


Bergen Raises היא קונבנציה בברידג', שהומצאה על ידי השחקן האמריקאי מרטי ברגן, שהוזכר כבר בפוסטים: שיאים לא חשובים, המחלוקת הידועה פחות בשיטת ההכרזה 2 על 1 מחייבת למשחק מלא ומה הבעיה בהכרזה הטבעית של 1 המבטיחה שני קלפים לפחות? 

לאחר הכרזה בגובה 1 בסדרת מייג'ור הכרזות של 3 ושל 3 מראות התאמה של ארבעה קלפים באותה סדרה. הכרזת 3 מראה 7-9 נקודות (יש כאלה המראים 6-8 נקודות) והכרזת 3 מראה 10-11 נקודות (יש כאלה המראים 9-11 נקודות).

עכשיו נפתרה התעלומה של ההכרזה הביזרית של היריבים. היריב שהכריז 3 הראה התאמה של ארבעה קלפים ב  ו 7-10 נקודות. שותפו ששכח את הקונבנציה, חשב שזו הכרזה טבעית והחזיק בשלושה קלפים בסדרה, כולל ה QJ, בנוסף לחמישה קלפי . השלים למשחק מלא.  

האם הם באמת צריכים לשחק את הקונבנציה הזו?


על פי מבחן התוצאה, קרוב לוודאי שלא. מדובר בבעיה שכיחה: יותר מדי שחקנים מהשורה, משחקים יותר מדי קונבנציות, יותר מדי מסובכות. בזמן המשחק הם לפעמים שוכחים ומתבלבלים.

ההמלצות שלי לשחקנים מהשורה הן:

1. כשאתם משחקים קונבנציה הכירו אותה במלואה. לרוב לא כדאי לשחק קונבנציה שאתם מכירים רק חלק ממנה.

2. לימדו אותה היטב וודאו, שאתם מבינים את כל ההכרזות שהתכוונתם ליישם. הנסיעה בדרך לתחרות היא לא הזמן המתאים ללמוד קונבנציה מורכבת חדשה. 

3. תרגלו אותה בתחרויות מקומיות, לפני שתשחקו אותה בתחרויות ארציות. שם הזמן והמקום המתאימים לבצע טעויות ולשלם עליהן. זה יעזור לכם לא לחזור עליהן בתחרויות ארציות.

4. השתדלו לשחק עם שותפים שונים קונבנציות דומות. הכרזה זהה, המייצגת משמעויות שונות בקונבנציות שונות, עלולה לגרום לכם להתבלבל ולהתייחס להכרזה עם השותף הנוכחי, כאילו שהיא ההכרזה עם שותפים אחרים.

הערה אישית


אל תחשבו שאני חסין מטעויות כאלה. בימים האחרונים ביצעתי שתי טעויות מסוג זה: 

בראשונה שכחתי שלהכרזה מסוימת משמעות שונה עם שותפה אחת, מאשר למשמעות שלה עם כל יתר השותפים.

בשנייה שכחתי שבקונבנציה מאד מורכבת, שרק אחד מהשותפים שלי מסוגל ורוצה לשחק אותה, פתיחה בגובה 1 בסדרות מסוימות, במושב הרביעי מבטיחה 15 נקודות לפחות.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...