יום שני, 20 בינואר 2014

שאלה של הובלה

אתמול התקיימה תחרות סימולטנית ארצית. בתחרות משחקים בכל המועדונים בארץ את אותן חלוקות קלפים. את התוצאה של כל זוג משווים לתוצאה של כל הזוגות בארץ. בדרך כלל, ההשוואה בתחרויות היא ביחס לזוגות באותו מועדון בלבד.

בני ניר ואני עשינו תוצאה יפה של מעל ל 70% במועדון. נחכה לתוצאות הארציות. כבר קרה לי שעליתי ביותר מ 5% בתוצאות הארציות בהשוואה לתוצאות המועדוניות וכבר קרה לי שירדתי כ 3%-4% בהשוואה לתוצאות במועדון, כך שברמה הארצית לא בטוח שהתוצאה תהיה כל כך טובה. 

לתחרויות מתלווה חוברת, שבה מנתח את הידיים אחד מטובי השחקנים בארץ. הפעם עשה זאת רון שוורץ (זכה כבר באליפות העולם לקבוצות לטרנסנשיונלס ובאליפות העולם לנבחרות צעירים עד גיל 26).

הניתוחים של רון, איכותיים וברורים.

לפעמים קורים דברים, שמישהו שניתח אותם לא ציין אותם. זה מה שקרה ביד מספר 1 בשולחן שלנו (אני בצפון וניר בדרום).

מחלק: צפון, כולם לא פגיעים


עד להכרזה השנייה שלי, ההכרזות שמציע רון וההכרזות בשולחן שלנו זהות. רון מציע לצפון להכריז Pass. מערב מכריז 2. משמעות ההכרזה היא צבע רביעי מחייב (Fourth Suit Forcing). ההכרזה אינה טבעית (לא בהכרח השחקן המכריז מחזיק ארבעה קלפים לפחות ב ), אלא מבקשת מהשותף לא לעצור לפני משחק מלא.
רון מתאר כיצד מזרח-מערב מוצאים את ההתאמה בסדרת ה   ומבצעים סלאם קטן

ההתערבות שלי בהכרזת 2 עם 4 נקודות, שישייה יפה בסדרה ועם Single tone ב  טרפה את הקלפים.

ההכרזה שלי הייתה Lead Directing, כלומר: ביקשה מהשותף הובלה ב . חשבתי שזה רעיון לא רע במצב לא-פגיע, כנגד חוזה של 3NT מצד מזרח. מזרח הכריזה Pass ומערב הכפיל. לאחר הכפל הכריזה מזרח  3. מערב הכריז 4NT. לאחר תשובה של 5, המראה שני קלפי מפתח, החליט מערב עם  AQ לפני הובלה של צפון עם ה KJ והתאמה של 5-4 לפחות ב  ש 6NT הוא חוזה טוב.

במה תובילו?
ממהלך ההכרזה אפשר להבין שמערב מחזיק כנראה את ה AQ♠. 
הובלה ב  מוכרת לקיחה.
הובלה ב  לכיוון היד החזקה בסדרה ואולי גם ארוכה, לא נראית מבטיחה. גם הובלה ב ♦ עלולה למכור לקיחה. בחרתי בהובלה ב  היחיד שבידי.
 היא הסדרה השנייה שהכריזה מזרח. מערב לא הראה התאמה בסדרה. הקוצר שלי עשוי להצביע על אורך בידו של השותף. 

לכרוז תהיה בעיה למצוא על מה לזרוק את קלפי ה 
חלוקת הקלפים הייתה שונה ממה שבניתי לעצמי בהכרזה. לכרוז הייתה עדיין בעיה ב ♠ וב  ולהפתעתי גם ב .

ההגנה זכתה בשתי לקיחות להפלת החוזה, אחרי שהעקיפה ב  נכשלה.

מדוע לא הכרזתי 2 בפעם הראשונה?
יהיו קוראים שישאלו שאלה זו. מי שמשחק Weak two ומחליט להפריע באגרסיביות עם 4 נקודות, צריך לעשות זאת בהכרזה הראשונה.

בשיטת המשחק שלנו הכרזת 2 מראה 9-11 נקודות ולכן לא יכולתי להתערב. בהכרזה שנייה זו כבר יד יותר חלשה. על הדרך גם למדתי, שלשותף שלי יד חלשה ואף לא אחד מהיריבים הראה אורך בסדרה.

3 תגובות:

  1. אתם טועים - אין תקשרות בין הידיים בסדרות האדומות, ולא ניתן לבצע את משחק הלחץ.
    (במבי)

    השבמחק
  2. פורסמה תגובה שבאמצעות לחץ על דרום ב ♥ וב ♦ על ידי משיכת קלפי ה ♣ לאחר שמשחקים ♦J בלקיחה השנייה ודרום זוכה וחוזר ב ♠. במבט ראשון הלחץ נראה אפקטיבי. במבט שני כותב התגובה ביקש להסירה לאחר שנוכח במה שרוני הרצקה כותב.

    השבמחק
  3. בכל זאת ניתן לבצע 6NT בכל יציאה מצד מערב: לוקחים 3 הארטים גבוהים, 5 קלאבים, 2 דיאמונדים גבוהים ומכניסים את צפון למשחק סופי בספייד - יש כאן ית מעניינת מאד עקב כך שצפון לא יכול להמינע מלהיכנס למשחק סופי כי אם ישליך ספייד גבוה במטרה שדרום יקבל את היד יוכל מערב לכסות את ה 9 במלכה ושוב יהיה צפון במשחק סופי.
    יוסי נימן.

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...