יום ראשון, 16 בפברואר 2014

גם ביד הזו לא פתחתי ♣2



בפוסט קודם שכותרתו: מה תכריזו עם 23 נקודות? התייחסתי ליד מתחרות הזוגות המרכזית בפסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל-אביב, בה לא פתחתי 2 למרות שהיו לי 23 נקודות.

לתזכורת אציג שוב את היד:


גם ביד 23 במושב הראשון של אותה תחרות לא פתחתי 2, הפעם עם 21 נקודות. אין ספק שלא צריך לפתוח בה 2. היד מופיעה מיד לאחר פיסקה זו. 

מחלק: דרום. כולם פגיעים


איזו משתי הידיים טובה יותר?
לטעמי היד השנייה עם 21 נקודות טובה יותר מהראשונה עם 23 נקודות, אם לשותף יש כוח בסדרת ה 
החולשה של היד היא ב K כקלף יחיד. כוח בסדרה אצל השותף עשוי לחפות על החולשה ואז חוזה של 6 או חוזה של 6NT, עשויים להיות חוזים טובים.

הכוח של היד הוא האורך והכוח בסדרת ה  והשפיצים (קלפי ה A) בסדרות ה  וה . בחלוקה ידידותית שווה סדרת ה  שש לקיחות. תוסיפו את שני ה A וקיבלתם 8 לקיחות.

זוהי הסיבה שלאחר שפתחתי 1 והשותף הכריז 1, חשבתי שכדאי לבדוק אפשרות להכרזת סלאם. לאחר שהכרזתי 3 (Reverse bid) והשותף הכריז 3NT, המשכתי להכריז על מנת להראות כוח נוסף מעבר ל 18 הנקודות שהבטחתי.

השותף דחה, בצדק, את ההזמנה. עצרנו ב 4NT. ביצוע החוזה עם לקיחה עודפת, נגד אחד הזוגות החזקים בתחרות, היה שווה תוצאה של 85%.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...