יום שני, 19 במאי 2014

מתחת ל-A בסימולטנית ארצית



 אתמול בערב התקיימה תחרות סימולטנית ארצית. בתחרות השתתפו 774 זוגות בכל הארץ, ששיחקו את אותן חלוקות קלפים. ניתן לראות את התוצאות על ידי לחיצה על הקישור.
צברנו 61.56% וסיימנו במקום ה-70. את חוברת ניתוח הידיים כתבה עדי אסולין. עדי היא לדעתי, אחת מטובות השחקניות בארץ והחל מגיל 14 ועד היום שחקנית הנבחרת הצעירה של ישראל עד גיל 21.


יש מקרים מעטים בהם אני חולק על מי שכתב את חוברת הידיים. בקיצוני שבהם לפני מספר שנים, חשבתי שמי שכתב את הניתוח עשה זאת בידיים פתוחות. הוא הסביר כיצד מבצעים חוזה של 4. תנאי הכרחי לכך הוא חיתוך ראשון של  באמצעות ה-Kכמי שהכפיל חוזה של 3 שבו הכרוז נפל פעמיים, לא ממש השתכנעתי
גם אם מי שניתח צודק ועשה ניתוח בידיים סגורות, מעשית מי שהכפיל חוזה של 4 כנראה השיג תוצאה של 80% לפחות.

אני לא רואה שחקנים, שאינם בין 50 הראשונים בארץ, חותכים דווקא ב-K בפעם הראשונה. 

ביד 35 להלן הכרזנו לגמרי אחרת ממה שכותבת עדי. אין ספק: הניתוח של עדי נכון. 
לזכותי אפשר להגיד שכשהכרזתי לא נכון ידעתי, שאני מכריז לא נכון. המציאות בתחרות שונה מניתוח בבית.

כשאתה מגיע עייף ולא מרוכז לתחרות אתה מנסה לפעמים לתקן את התוצאות הגרועות שעשית. 

זה בדיוק מה שאני ושותפי ניסינו לעשות ביד הזו. 
לא הייתי מעלה בדעתי להמשיך ולהתחרות על משחק חלקי באליפות הארץ באמצעות הכרזת 4 (אחרי שיריבים הכריזו 3 במקום 4) ואני במצב פגיע, למרות שהשותף שלי תמך בי ב-2. היו מענישים אותי או באמצעות הכרזת וביצוע 4 או בהפלת החוזה ביותר מפעם אחת. 

במצב לא טוב בתחרות ונגד יריבים בינוניים שאני מכיר, הרשיתי לעצמי לקחת את הסיכון.

שלושת "השפיצים" (קלפי A) הבטיחו שתי לקיחות ועם לאף יריב אין Void ב-♦ גם לקיחה שלישית. כל מה שאני צריך מהשותף שהראה 6-9 נקודות, זה K ב- או ב- או Q באחת הסדרות הנ"ל שה-K ביד החזקה שלפניו.
ה-A♠ שבידי נותן לי שליטה על מנת לנסות למצוא K או Q מוגנת באחת המסדרות אצל השותף.   

הובלתי ב-A שזכה בלקיחה. הדומם לא בישר טובות. התקווה היחידה להפיל את החוזה היא הובלה ב- מתחת ל-A. הכרוז צריך להחליט האם הובלתי מתחת ל-Q וה-A אצל שותפי ואז אסור לשחק את ה-K או שהובלתי מתחת ל-A וכשמשחקים את ה-K מבצעים את החוזה, בגלל ה- Double Tone בדומם.

שחקן ברמה טובה כנראה יעריך על פי המכרז (רוב הנקודות אצלי), שהובלתי מתחת ל-A. 
שחקן בינוני, כמו הכרוז בשולחן שלי, יתקשה לחשוב על האפשרות שהובלתי מתחת ל-A. 
השותף זכה ב-Q וחזר מיד ב-♣ שני קלפי ה-A בידי הבטיחו את הפלת החוזה.   



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...