יום חמישי, 26 ביוני 2014

כמה מילים על ברידג' ועושר

 וורן באפט. מקור התמונה: ויקיפדיה













כיועץ ומאמן לכלכלת המשפחה אני מייעץ ומאמן משפחות על מנת שהוצאותיהן לא יעלו על הכנסותיהן. ראו דוגמאות בפוסטים: הפרשנית וכל כך פשוט. יש כאלה שאינם זקוקים לייעוץ שלי או של עמיתי למקצוע: המיליארדרים, שכמה שיתאמצו להוציא יותר, קרוב לוודאי שהכנסותיהם יהיו גבוהות מהוצאותיהם.

חלקם הגדול קונה מטוסים פרטיים ויאכטות, בתים וטירות ונע ממסיבת אלפיון עליון אחת לשנייה. 
לא כל המיליארדרים מתנהגים כך. על כמה מאלה המתנהגים אחרת,  קראו בכתבה: העשירים שמעדיפים לנהל חיים פשוטים, בעיתון דה מרקר.

וורן באפט
וורן באפט נוהג לפעמים לפנק את עצמו בסטייק שעולה 85 דולר. כך כתוב בכתבה על העשירים החיים בצניעות בדה-מרקר.
באפט נחשב למשקיע הפרטי הגדול ביותר בעולם ובעבר דורג כשלישי בטבלת האנשים העשירים בעולם. הקשר הישראלי שלו היא רכישת חברת ישקר מסטף ורטהיימר ומבנו איתן.

עשיר יכול לשחק במשחק חברתי מהנה, שאינו כרוך בהוצאה כספית גבוהה. המשחק הוא גם משחק מאתגר מבחינה מחשבתית: זיכרון, ניתוח, קבלת החלטות ועוד.

בהחלט מתאים לעשירים החיים בצניעות (ולא רק להם). וורן באפט הוא גם שחקן ברידג' נלהב.

השותף
בעבר הרחוק היו לי מחלוקות מקצועיות עם השותף של באפט. לא שותף עסקי, אלא שותף (Partner) בברידג'.
במשך שנים ארוכות חלקים גדולים בקהיליית אנשי המחשוב וטכנולוגיית המידע, הלכו עם החזון שלו.

בשנות ה90 ובתחילת שנות ה-2000 הייתי רחוק מלהתלהב ממה שהיה לחברה שלו להציע. לא פעם יעצתי ללקוחותיי ללכת נגד הזרם ולבחור פתרון טוב יותר. מי שמעוניין לקרוא יותר על תפיסת עולמי המקצועית מוזמן לקרוא למשל את הפוסט הבא:

כשהעביר את המושכות ליורשו, קרו דברים לא טובים לחברה. איני יודע האם הוא חי בצניעות או לא (הוא אינו מופיע ברשימה של דה מרקר), אבל הוא תורם חלק גדול מהונו למטרות ראויות.

מדובר בביל גייטס, שדורג לא אחת כראשון ברשימת עשירי העולם.
כמו באפט, גם הוא שחקן ברידג' נלהב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...