יום שבת, 12 ביולי 2014

17 נקודות: 10 לקיחות

ביד 27 בתחרות ארצית של בית מכבי ראשון (12 ביולי 2014), הייתי הכרוז בדרום בחוזה של 3. ביצעתי אותו עם לקיחה עודפת. ביצוע החוזה עם לקיחה עודפת היה תוצאה הקרובה ל-90%. לאחר Pass שלי, פתח מערב ב-1. שותפתי בצפון הכריזה Pass ומזרח 1. התערבתי ב-1. מערב הכריז 2 ושותפתי תמכה בי בהכרזת  2. לאחר 3 של מזרח, הכרזתי 3. מערב ויתר על המשך תחרות וכך עשה גם מזרח לאחר מחשבה ארוכה.



מערב הוביל ב-A. שותפו סימן לו להמשיך. אבל כשראה את ה-Q♥ ואת ה-J בדומם, פחד להגביה את ה-Q בדומם והמשיך ב-Q. על ה-A בדומם זרקתי . ושיחקתי . ההגנה זכתה ושיחקה ♣ שנחתך בידי. שיחקתי וההגנה זכתה שוב ושיחקה ., שנחתך בידי. לאחר ה- השלישי שנחתך בדומם משכתי את ה-K  ועברתי לידי בחיתוך . משכתי A♠ ו-Q  וקלפי ה- שהוגבהו השלימו 10 לקיחות.

אין ספק שהיריבים מיהרו לוותר (למרות שביצוע חוזה של 4 נכשל לאחר שההגנה זוכה בשתי לקיחות ב-לקיחה ב-A וחיתוך ). 
בפוסט זה אנסה להסביר את הטעות הבסיסית של ההגנה, לטובת השחקנים המתחילים, שבין הקוראים.

הובלה פסיבית או הובלה אקטיבית
כנגד חוזה עם שליט צריך המגן לבחור בין הובלה אקטיבית לבין הובלה פסיבית.
הובלה אקטיבית היא בסדרה שיש לו חוזק או עשוי להיות בה חוזק לו ולשותפו. למשל: סדרה שבה הוא מחזיק A ו-K.

הובלה אקטיבית נוספת היא בסדרה עם אורך, שעל פי מהלך ההכרזה השותף עשוי לחתוך את הלקיחה הראשונה. למשל: כשהיריבים מצאו התאמה בשתי סדרות ולמוביל ארבעה קלפים בסדרה שבה הם מצאו התאמה ואינה סדרת השליט.

הובלה פסיבית היא הובלה בשליט על מנת למנוע מהכרוז חיתוכים צולבים או חיתוכים ביד הקצרה.

בהובלה אקטיבית מנסים לזכות מיד בלקיחות. בהובלה פסיבית יודעים, שקרוב לוודאי שהכרוז יזכה בלקיחה הראשונה.

ההגנה ביד הזו
אפשר להתווכח האם ההובלה האקטיבית של המגן ב-A היא נכונה. אם ה-K ביד הכרוז או בדומם, ההובלה עלולה לעזור לכרוז. לאחר שבחר בהובלה כזו, ושותפו סימן לו להמשיך, הכרוז צריך להמשיך ב-. שותפו זוכה ב-K.

כשרואים את הדומם, כבר אפשר להבין שייתכן שהכרוז עשוי לרצות לחתוך קלפי  ביד הקצרה בדומם. זה הזמן לשחק רק בכל פעם שאחד מהמגנים מקבל את היד.

קל לראות שההגנה תזכה גם ב-A שנחתך והכרוז ייפול פעם אחת. 

הערת שוליים
 זוכרים את הפוסט: שיאים לא חשובים? גם בו הייתה ההגנה צריכה לפעול על פי אותה תכנית ולבחור בהובלה פסיבית ולהמשיך בשליט בכל הזדמנות אפשרית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...