יום שני, 4 באוגוסט 2014

כמעט אותם קלפי ספייד וגם הפעם סיפור מעניין

קשה להגיד שאני גאה באופן בו שיחקתי בתחרות הסימולטנית הארצית אתמול. עשיתי כמה שגיאות קשות שעלו לנו לפחות ב-6%-7%. התוצאה: 56.39%. ברכות לזוכות במקום הראשון: שותפתי ג'ודי שמיון-דגן ונילי כהן. 

שתי הידיים האחרונות ששיחקנו שיחקתי בחוזים מוכפלים בסדרת
ה-.

היד הראשונה


שיחקתי בחוזה מוכפל של 2 ונפלתי שלוש פעמים. ללא ספק תוצאה גרועה. אני ממש לא אשם בחוזה הגרוע. השיטה אשמה. לכל שיטה יש ידיים בהם היא מוצלחת וידיים שמי שמשחק את השיטה עלול לקבל תוצאה גרועה. כשאתה משחק קונבנציית הכרזה פחות מקובלת, תהיה לך תוצאה גרועה כשתשחק יד שאינה מתאימה לשיטה, משום שמעט שחקנים יהיו בחוזה שאתה תהיה בו.

אנחנו משחקים קונבנציית הכרזה הנקראת פתיחות בינוניות. עם 9-11 נקודות וחמישה או שישה קלפים בסדרה (למעט ), פותחים בגובה 2. במקרה של אי-התאמה קיצונית (היד הזו למשל) השותף יכול לברוח. 

לשותף שלי לא היה קשה לברוח ל-3. הוא קיווה שחמישה או שישה הקלפים שברשותי יהיו עם תמונה או שתיים וכך יהיה ל-K ערך.

היד השנייה
היריבים שלנו, שלא ממש מכירים את הפתיחות הבינוניות, היו תחת הרושם של היד הראשונה: אנחנו מכריזים אגרסיבי מדי. 

בין אם זה נכון ובין אם לא, הם שילמו מחיר יקר עבור ביצוע חוזה של 3 עם לקיחה עודפת במצב פגיע. ברמה המועדונית, קיבלנו 100% על היד. 
אני מנחש שגם ברמה הארצית, איננו רחוקים מהתוצאה הזו.


היריב במזרח פתח 1NT. ההסבר של שותפו היה 12-14 נקודות. הכרזתי אוברקול של 2. רק 8 נקודות ובמצב פגיע, אבל חלוקה של 5-5 ובנוסף לכך שימו לב לאיכות קלפי ה-: חמשת קלפי ה-♠   הגבוהים למעט ה-A. 
היד שלי שווה הרבה יותר מיד רגילה של 8 נקודות.

לפני שנמשיך במהלך ההכרזה רציתי להזכיר לכם משהו. זוכרים פוסט שנקרא: כולם ספרו עד 6? שם פתחתי 1 עם שש נקודות (לא ידעתי שהחוק אוסר על פתיחה בגובה 1 עם פחות מ-8 נקודות. תודה לאילן שזיפי שהסב את תשומת ליבי בהערה לפוסט). התוצאה: ביצוע חוזה מוכפל של כשלי ולשותפי 15 נקודות בלבד. ההגנה זכתה בשלוש לקיחות בלבד עם שלושה קלפי A.

כמה נקודות דמיון בשתי הידיים:

1. בשתי הידיים החזקתי את אותם קלפי . ביד בפוסט הקודם התווסף אליהם גם ה-7.

2. בשתי הידיים החזקתי חמישייה בסדרת מיינור בנוסף לקלפי ה-.

3. בשתי הידיים ההגנה זכתה רק בשלוש לקיחות כולן באמצעות A.


לאחר Pass של מערב, החליט ניר להכריז 2NT. קשה להאשים אותו: אוברקול בגובה 2 מראה לפחות 3 נקודות יותר ממה שהיו לי.

ההגנה תזכה ב-7 לקיחות עם: A ,AAKQ ו-QJ.

אבל לאחר שתי הכרזות Pass החליט מערב להכפיל. היות שלא מצאתי התאמה עם השותף ב-, ניסיתי את החמישייה השנייה שלי והכרזתי 3. השותף הראה לפחות שני קלפים בסדרה. ניר הכריז 3, בתקווה למצוא אצלי יד עם חמישה קלפים ב-, ארבעה ב- ושלושה או לפחות שניים עם נכבד אחד ב-. הפעם מזרח הכפיל. בלית ברירה הכרזתי 3. מזרח הכפיל. ההובלה הייתה ב-

לא התקשיתי לבצע את החוזה.עם לקיחה עודפת, כשאני זורק את קלפי ה- על קלפי ה- ומפסיד רק קלף אחד בסדרה זו.












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...