יום שלישי, 11 בנובמבר 2014

אליפות ירושלים לזוגות מעורבים: על חוקים והפרעות


במושב הראשון של התחרות, שנערך אתמול במועדון ירושלים,  התרחשו בשולחן שלי שני אירועים הראויים לאזכור. האחד קשור למשחק והשני לחוקים ושיפוט.
באירוע הקשור למשחק מדובר על הכרזת הפרעה, שהניבה תוצאה של מעל ל-90% על היד.
באירוע הקשור לשיפוט ויתרתי על משהו שמגיע לי בלי לקרוא לשופט, על אף שאני מכיר את החוק וברור לי שהשופט היה מעביר לקיחה אחת לזכותנו.


הפרעה אמיתית




הייתי המחלק בצפון ביד בה כולם פגיעים. פתחתי §5. השחקנית במזרח הכפילה עם 18 הנקודות שברשותה. השחקן במערב בדילמה: האם הוא ייכשל בביצוע חוזה של 5הוא בחר להכריז Pass. בשולחנות אחרים הכריזו 5, שבוצע. בחלק מהשולחנות גם הכריזו וביצעו Slam ב-.

כשראיתי את הדומם גיליתי 3 קלפים משמעותיים (בהתעלמות מארבעת קלפי ה-A החסרים בו).

הקלף החשוב ביותר 2
חשיבותו נובעת מהיותו קלף יחיד בסדרה: קרוב לוודאי שהיריבים מבצעים חוזה של 4 בקלות ומקבלים לפחות 620 נקודות.

שני הקלפים החשובים: Kx
מבטיחים לקיחה אחת ב- אם ה-A במזרח (הוא נמצא שם בהסתברות גבוהה בגלל ה-DBL) אזכה בלקיחה אחת בסדרה ואפול רק פעמיים. ה-Q היא בונוס המבטיח לקיחה ב- גם אם ה-A במערב.

כפי שאתם רואים, ה-A אכן במזרח. ההגנה זכתה רק בארבע לקיחות באמצעות ארבעת קלפי ה-A.


לוותר על זכות שמגיעה לי
הכרוז עשה Claim של יתרת הלקיחות בלי להסביר כיצד הוא משחק. החוזה הוא בסדרת ה-. הכרוז מחזיק את ה-K שליט ועוד שני קלפים בסדרה (ה-A כבר יצא) ועוד שני קלפים גבוהים בכל אחת מסדרות המיינור. הכרוז צריך לשחק מידו. 

הקלף המשמעותי היחיד בידי הוא ה-7. אם אני קורא לשופט, הוא פוסק בוודאות שלקיחה אחת לזכותנו.
החלטתי לא לקרוא לשופט ולתת ליריב את כל הלקיחות. הסברתי לו שבפעם הבאה יסביר שהוא משחק את ה-K ואחרי זה כל הלקיחות גבוהות.

מדובר ביריב חלש ממני. לו היה מדובר בשחקן טוב ממני לא הייתי מוותר על זכותי. לו היה מדובר באליפות הארץ לא הייתי מוותר על זכותי.

זו אינה הפעם הראשונה. בתחרות מקומית אפשרתי ליריבה להחזיר לידה A§ כששיחקתי מידי את ה- האחרון בחוזה ללא שליט. יריבה אחת השליכה §. אני השלכתי § מהדומם והשנייה התבלבלה וחשבה שכולם שיחקו § ולכן "זכתה" ב-A.

את החוק אני מכיר. יכולתי לשחק את הקלף הבא מידי (ידעתי מהו). במקום זאת אמרתי לה שתחזיר את ה-A לידה ותזרוק איזה קלף שתבחר.

על מקרה דומה בתחרות לזכר יעקב הרבסט ז"ל, בו שחקנית שמה את ה-K כשאני ככרוז שיחקתי  ( לא היה השליט) והתרתי לה לקחת אותו חזרה, בלי שיהיה קלף עונשין, כתבתי בפוסט: נכון שאת לא משחקת הרבה זמן ברידג'?  






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...