יום חמישי, 25 בדצמבר 2014

Double עם חמישייה במייג'ור שהוכרז

בתחרות מקומית שהתקיימה אתמול במועדון, הכרזתי Double. זו בוודאי אינה הכרזה יוצאת דופן. מה שהופך אותה ליוצאת דופן זה, שהכרזתי אותה עם חמישה קלפים ב-, אחרי שהיריבה היושבת לפני הכריזה 1




לאחר Pass של השחקנית בדרום ו-Pass שלי פתח צפון 1. שותפי הכריז Pass ודרום 1. ה-DBL  שלי הוא Double שאינו מעניש. הוא מבקש מהשותף להכריז את אחת מהסדרות שלא הוכרזו על ידי היריבים עם העדפה לסדרת מייג'ור. 
  

שימו לב לשלושה דברים הקשורים למכרז:


1. צפון-דרום פגיעים ואנחנו לא

2. צפון פתח 1 למרות שיש לו חמישה קלפים ב-§ ורק ארבעה ב-. הסיבה לכך היא שלו היה פותח §1, הוא לא היה יכול להראות רביעייה ב- בגובה 2, משום שהכרזה כזו היא Reverse bid.

3. ההכרזה הראשונה שלי הייתה Pass.

מה המשמעות של Double לאחר שהיריבים הכריזו שתי סדרות?
הוא מראה לפחות ארבעה קלפים בכל אחת משתי הסדרות שלא הוכרזו על ידי היריבים. במקרה הזה  ו-§

במקרה הספציפי הזה, קרוב לוודאי שאין לי חמישייה ב-♥ משום הייתי מכריז 2.  

לאחר שמצאנו התאמה ב-, השותף שלי נפל פעם אחת בחוזה של 3. במצב הפגיעות שהיה, זו תוצאה טובה.

מה היה קורה לו השותף שלי היה מכריז 1NT?
כשלשותף שלי יש Misfit ב- ואין לו אורך ב-§ וצפון מכריז Pass, הוא עשוי להכריז בלית ברירה 1NT. הוא צריך עוצר אחד לפחות בכל אחת מהסדרות שהוכרזו על ידי היריבים. למשל לו היה מחזיק: KT87  ו KJT2.

הוא אינו מדמיין שאני מחזיק יד עם 5 קלפים ב-. יד אופיינית להכרזה שלי היא יד עם 5 קלפים ב-§, ארבעה ב- ושני קלפים בכל אחת מהסדרות של היריבים או יד עם קלף נוסף בסדרת יריבים ורק ארבעה קלפים ב-§.  

אם דרום מכריזה Pass או DBL (מעניש), אני מכריז 2. היות שאני מחזיק Passed Hand (הכרזתי Pass בפעם הראשונה), השותף צריך להבין שזו הכרזה טבעית ולא Cue bid המתאר יד חזקה.

אחרי DBL של דרום קל להבין זאת. אחרי Pass של דרום קצת יותר קשה להבין. 

שימו לב שדרום הבטיחה בהכרזתה ארבעה קלפים ב- ולאו דווקא קלפים גבוהים.  

מול ארבעה ואפילו שלושה קלפים ב- של השותף, כשאני יודע איפה נמצאים יתר הקלפים בסדרה, זה לא חוזה כל כך גרוע. 

הערת שוליים
 מי שמפנטז שיישאר חוזה מוכפל של 1, כשלשותף רביעייה יפה ב- , כדאי שישכח את זה. גם עם KQT8 השותף לא יכריז Pass.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...