יום שבת, 20 בדצמבר 2014

Lebensohl ברוורס


בפוסט קודם: הבן החורג של Lebensohl, הצגתי מה מציע לעשות Ron Andersen בספרו: The Lebensohl Convention Complete in Contract Bridge (אם אתם רוצים להזמין אותו באמזון לחצו כאן), לאחר שהשותף הכריז 2NT, לאחר הכרזת Weak two של יריב.

הפעם אציג מה הוא מציע לעשות לאחר Reverse bid של השותף. במקרה זה אין התערבות של שחקן יריב. Andersen מציע עיקרון דומה ל-Lebensohl של שימוש בהכרזת 2NT.
הוא מציע גם שימוש בהכרזת צבע רביעי, במקרה שהפותח פתח 1 והכריז בהכרזתו השנייה 2.  

Reverse bid
הכרזת Reverse היא הכרזה שנייה של של הפותח. הוא מכריז סדרה גבוהה מהסדרה שהוכרזה בפתיחה. ההכרזה היא בגובה גבוה יותר, ללא קפיצה.
דוגמה: הפותח פתח 1. שותפו הכריז 1. הפותח הכריז 2.  

הכרזת Reverse bid מתארת יד חזקה ומבטיחה לרוב לפחות 17 נקודות.

המצבים החריגים בהם היא מבטיחה לפחות 15 נקודות הם:

1. יד חלוקתית - למשל יד עם שתי סדרות שבכל אחת 5 קלפים.

2. כשמשחקים 2 על 1 מחייבת למשחק מלא והמשיב הכריז בגובה 2 ללא קפיצה (הכרזה המחייבת למשחק מלא).  

בפוסט זה אתעלם מהמצבים החריגים ואניח שלפותח יש 17 נקודות לפחות.

המשיב הבטיח 6 נקודות לפחות. ביחד עם ה-17 נקודות של הפותח. אנחנו מגיעים למינימום של 23 נקודות. ברוב המקרים לפותח ולמשיב ביחד יהיו יותר נקודות מהמינימום והם יכריזו לפחות משחק מלא.

2NT של המשיב
אנדרסן מציע להשתמש בהכרזת 2NT של המשיב כהכרזה המראה יד מינימלית, השוללת משחק מלא אם לפותח יש 17-18 נקודות. כמובן שאם לפותח יש 19 נקודות או יותר, ברוב המקרים הוא ימשיך להכריז למשחק מלא. 

לאחר 2NT של המשיב הפותח מכריז §3. המשיב יכול להכריז Pass. כל הכרזת סדרה אחרת בגובה 3 על ידי המשיב היא sign off, כלומר: הפותח צריך להכריז Pass. 

משמעות כל הכרזה גבוהה מ-§3 על ידי הפותח היא יד טובה מכדי לאפשר למשיב להכריז Pass על §3. במילים אחרות לפחות הזמנה למשחק מלא, גם מול יד מינימלית של המשיב. 

הכרזת משיב שאינה 2NT
כל הכרזה אחרת של המשיב מיד אחרי הכרזת הרוורס, היא הכרזה טבעית המחייבת למשחק מלא.  

צבע רביעי לא מחייב אחרי Reverse bid של 2
רק במקרה אחד יש הכרזת Reverse של 2: כשהפותח פתח §1. אנדרסן מציע במצב זה לחרוג מהעיקרון של 2NT, המציע לא לשחק משחק מלא ללא תוספת כוח מעבר למה שמבטיחה הכרזת Reverse.

הוא מציע שבמקרה זה 2NT תהיה הכרזה טבעית עם יד מאוזנת. ביד חלשה הוא מציע להכריז צבע רביעי. תשובות הפותח זהות לתשובות שלו אחרי 2NT לאחר רוורס.
על §3 של הפותח, המשיב יכול להכריז Pass (וכנראה שיעשה זאת ברוב המקרים).

דעתי על מה שאנדרסן מציע
ההמלצה הכללית של אנדרסן לפיה 2NT מראה יד מינימלית של המשיב, המחייבת הכרזת §3, למעט המקרים בהם לפותח יד חזקה יותר ממה שהבטיח, נראית לי.

אני פחות מתחבר להמלצה של צבע רביעי לא מחייב. הדבר היחיד שמרוויחים ממנה זה אפשרות להראות אורך או כוח נוסף ב- בגובה 2 אם הסדרה הרביעית היא 

המחיר שלה אצל שחקנים מהשורה הוא האפשרות להתבלבל ולחשוב שמדובר בצבע רביעי מחייב.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...