יום ראשון, 19 באפריל 2015

ליגה לזוגות: קפיצת טרנספר בדרך לסלאם


רוב ה-Field עצר בחוזה של 4. אני ביצעתי 6 עם לקיחה עודפת. זה היה שווה לנו תוצאה של 80% על היד. מדובר ביד 4 במושב הראשון של הליגה לזוגות.



בגלל שגיאה טכנית באתר בו מופיעה היד, חסר הסימון של סדרת ה- בכל ארבעת הידיים. אני סומך עליכם שתסתדרו בלעדיו.

לאחר שלוש הכרזות Pass, הכרזתי 2NT עם 22 נקודות. ההכרזה מתארת יד מאוזנת של 20-22 נקודות.
היד שלי היא רק חצי מאוזנת (5-4-2-2), אבל יש לי כוח בשתי הסדרות הקצרות.

חשוב במיוחד הכוח בסדרת ה-, משום שאם החוזה יהיה ללא שליט ההסתברות להובלה בסדרת מייג'ור היא גבוהה.

ניר הכריז 2, המבקש טרנספר ל-. שגיתי כשהכרזתי 3 ולא מיד 4. הכרזת 4 במקום 3, מראה 22 נקודות (יש לי) ארבעה קלפים בסדרת ה- (יש לי חמישה) ושני נכבדים (יש לי רק אחד).

כנראה שהזוגות שהגיעו לחוזה של 6 הגיעו אליו באמצעות קפיצה לאחר הכרזת הטרנספר. לאחר הכרזת 4 במקום 3, צפון הוא זה הצריך לברר האם יש סלאם. 

למרות שיש לי רק נכבד אחד, היה עלי לשדרג את היד בגלל החמישייה והקוצר בשתי סדרות.

ניר הכריז 3NT. לאחר מחשבה ארוכה, מצאתי דרך לנסות לתקן את הטעות, אותה גיליתי מיד אחרי ההכרזה השגויה שלי. הכרזתי במקום 4

משמעות ההכרזה: אני בודק אפשרות לסלאם ב- וצריך ממך משהו נוסף בסדרה זו שלא הראית לי בהכרזות הקודמות. 

ניר החזיק בידו את המשהו הנוסף הזה: ה-A. הוא הכריז 6. הובילו נגדי ב-§. כל מה שהייתי זקוק לו, על מנת לבצע לקיחה עודפת זה לזרוק את ה-J על ה-Q§.

לאחר שזכיתי בהובלה בידי, משכתי שני סיבובי שליט ואת ה-§  הגבוה ביד ועברתי לדומם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...