יום שבת, 2 במאי 2015

קטסטרופות במוקדמות אליפות הארץ

היום שיחקתי עם בני ניר במוקדמות אליפות הארץ במחוז הדרום. עלינו לחצי הגמר שבו ההתמודדות היא ארצית. ממחוז דרום עלו 22 הזוגות הראשונים. אנחנו סיימנו במקום ה-15 במחוז הדרום. לתוצאות מחוז הדרום לחצו כאן.

טעות בלתי נתפסת שלי במושב הראשון
את המושב הראשון סיימנו בתוצאה טובה של 18 IMPS. במושב השני צברנו רק 1.1 IMPS. המושב הראשון היה יכול להסתיים הרבה יותר טוב, אילו לא "מכרתי" ביצוע סלאם לאמיר עציון ועמי זמיר (מהנבחרת הצעירה עד גיל 21 של ישראל) ביד הלפני אחרונה ששיחקנו. על הסלאם הפסדנו 11 IMPS. לו היינו מפילים אותו היינו מרוויחים 10 IMPS. ההפרש הוא 21 IMPS. לו היינו צוברים 21 IMPS יותר, מצבנו היה טוב בהרבה. 


נגד חוזה של 6, הובלתי ב-9. הכרוז כיסה ב-J וניר שם את ה-K. הכרוז זכה ב-A.  משך את ה-Q וחתך  בדומם. הוא ניסה עקיפה ב-. זכיתי בקלף היחיד שבידי ה-K.

ביצעתי טעות חמורה ביותר ושיחקתי  במקום . הכרוז חתך בדומם וזרק . אין שום הסבר הגיוני לטעות הקשה שלי, שלא צריכה לקרות ברמת המשחק שלי. 

היד הלפני אחרונה במושב השני
הפעם הרווחנו 14 IMPS בגלל טעות של היריבים. 


בגלל אי הבנה בין היריבים, שיחקנו בחוזה מוכפל של 2 במצב פגיע. ניר ביצע את החוזה עם שלוש לקיחות עודפות.
בהכרזת התערבות של 2 הראה ניר יד עם אורך בשתי סדרות המייג'ור. היריב שאחריו הכפיל. לשאלתי הסביר שזו יד מענישה באחת מסדרות המייג'ור. במקרה זה סדרת ה-. הכרזתי Pass והשחקן שאחרי הכריז גם הוא Pass.

היריבים יצאו מהנחה שניר יברח לאחת מסדרות המייג'ור בגובה 2. עם Void ב- וללא תמיכה שלי באחת מסדרות המייג'ור, הוא החליט שמסוכן מדי לנחש באיזה סדרת מייג'ור רוצים להעניש אותנו והכריז Pass. את ההובלה ב- חתך בידו.

אולי הבחנתם בכך שהיריבים יכולים לבצע חוזה של 5.

היד הלפני אחרונה במושב השני, החזירה לנו חלק מהנזק שגרמתי ביד הלפני אחרונה של המושב הראשון.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...