יום ראשון, 19 ביולי 2015

מתי לא להוביל ב-K כשיש לכם AK?


בפוסט הקודם: מתי להוביל ב-K כשיש לכם A ו-K? המלצתי להוביל ב-K נגד חוזה ללא שליט, כאשר יש לכם סדרה סגורה ללא תמונה אחת.

גם הפוסט הזה, כמו הקודם, מסומן בצהוב בלבד. הוא מיועד לקוראים ברמה פחות גבוהה, אבל אינו מיועד לשחקנים בתחילת דרכם במשחק הברידג'. 

בפוסט זה אתייחס להובלה ב-K כשיש גם A נגד חוזה עם שליט. יש המשחקים, שהובלה ב-A מבקשת מהשותף לסמן האם הוא מעוניין שאמשיך בסדרה או אינו מעוניין בכך? למשל הובלתי ב-A ולשותף יש שלושה קלפים כולל Q באותה סדרה. בדומם יש שלושה קלפים בסדרה. השותף מסמן לי שהוא מעוניין שאמשיך.

הובלה ב-K מבקשת לתת Count ולא העדפה האם להמשיך בסדרה או לא.  אצמד לסימון Count הנפוץ: גבוה-נמוך פירושו מספר זוגי של קלפים. נמוך-גבוה פירושו מספר אי-זוגי של קלפים.

כך למשל, אם הקלף הראשון שזרקתי הוא 10, סביר להניח שיש לי 2 קלפים (או שה-10 הוא קלף יחיד). בשני המקרים, אם בדומם אין אורך "חשוד" בסדרה, אחרי שאמשיך ב-A, השותף יחתוך את הקלף השלישי שאשחק באמצעות שליט. 

דוגמא: שחקן מוביל ב-K כשיש לו: AK654. השותף שלו משחק את ה-T. בדומם יש: J98. השותף תמיד יוכל לחתוך את הקלף השלישי בסדרה (בהנחה שיש לו קלף נמוך בסדרת השליט). 

איך השחקן שמוביל יודע שהשותף יכול לחתוך?
הוא סופר חמישה קלפים בסדרה בידו, שלושה בדומם ושניים או אחד אצל שותפו לפי הסימון. לכרוז יש שלושה או ארבעה קלפים בסדרה.

המלצה לא להשתמש: הובלה ב-K נגד חוזים עם שליט
לקהל היעד של הקוראים של פסט זה וכמובן גם לשחקנים ברמה נמוכה יותר, אני ממליץ לא להשתמש בהובלה כזו.

בשונה מההובלה ב-K נגד חוזה ללא שליט, שבה תמיד נוביל ב-Kכשיש לנו סדרה סגורה ללא תמונה אחת, במקרה של חוזה עם שליט לא תמיד נוביל ב-K. נוביל ב-K רק כשיש הסתברות גבוהה שלשותף יש 2 או 3 קלפים בלבד.

איך אנחנו יודעים זאת לפני שראינו את הדומם? צריך לבצע הערכה כזו. הערכה צריכה להסתמך על מידע שהצטבר במהלך ההכרזה. אני לא בטוח ששחקנים ברמה הזו, יכולים לבצע את ההערכה הזו באופן סביר. 

אם טעיתם, השותף יסמן לכם לפי מה שביקשתם, כלומר: Count. הוא לא יסמן לכם האם הוא מעוניין שתמשיכו בסדרה. 

דוגמה שראיתי בתחרות: שחקן שהחזיק ב-AK6 הוביל ב-K.
מתי הגיוני להוביל כך? למשל כשהיריבים מצאו התאמה כפולה בשתי סדרות: ב-  וב-. הכרוז משחק ב-.  אינכם בטוחים האם ההתאמה של היריבים ב- היא 4-3 או 4-4. אפשרות אחרת היא שאחד היריבים פתח 1 והבטיח חמישה קלפים בסדרה. 

במקרה זה לא הייתה אינדיקציה כזו. השותף ישב עם ארבעה קלפים ב- כולל ה-Q. בדומם היו שלושה קלפים. כלומר: גם לכרוז היו שלושה קלפים. לאחר הובלה ב-A, השותף מסמן שהוא מעוניין בהמשך בסדרה וההגנה זוכה בשלוש לקיחות בסדרה. 

בעיה נוספת היא כיצד תדעו האם הקלף שזרק השותף הוא גבוה או נמוך?
בדוגמה בחרתי במקרה הקל שהוא שם את ה-T. במציאות, לא תמיד תדעו עם ה-6 או אפילו ה-5 הוא גבוה (מתוך 64 או נמוך מתוך 876).  

ההערכה של ההסתברות האם הוא גבוה נמוך? מורכבת. צריך להסתמך על מידע ממהלך ההכרזה, על קלפי הדומם והקלפים בידכם. קל לטעות.

השורה התחתונה
ההמלצה שלי לשחקנים שאינם ברמה גבוהה, לא להשתמש בהובלה ב-K המבקשת Count.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...