יום חמישי, 25 בפברואר 2016

עד שקרתגו תיחרב או עד שידעו Takeout Double





אני לא מפסיק לחזור על המנטרה: "לא יודעים Takeout Double". אני חוזר עליה גם בפוסט זה.



יש לי שתי סיבות טובות לחזור על המנטרה:

1. הרבה שחקנים, כולל שחקנים ותיקים בדרגות גבוהות, לא מכירים את הקונבנציה הזו.

 2. זו אחת הקונבנציות החשובות ביותר בברידג', משום שהמצבים שהיא עונה עליהם מתרחשים בתדירות גבוהה. גם אלה שחושבים שסטיימן היא קונבנציה חשובה יותר, יסכימו איתי ש-Takeout Double היא אחת הקונבנציות החשובות ביותר בברידג' לפרטים נוספים קראו את הפוסט: שתי הקונבנציות החשובות ביותר בברידג': המסובכת והפשוטה.

בפוסט קודם Back to Basics הרחבתי את הטענה וטענתי שרבים שלומדים כמה דברים מסובכים בברידג', לא יודעים גם דברים בסיסיים נוספים. כפי שהבטחתי באותו פוסט, פוסט זה מסומן גם בתגית Back to Basics. קורא שיחפש את התגית הזו בבלוג, ימצא פוסטים העוסקים בדברים בסיסיים בברידג'.


ביד הזו ישבתי במערב. היריבות, שחקניות שמשחקות הרבה יותר שנים ממני ברידג'. דרגתן שווה לדרגתי או גבוהה ממנה.

השורה התחתונה: זו שישבה בדרום יודעת Takeout Double. זו שישבה בצפון אינה יודעת.

השחקנית בצפון היא אישה סימפטית ושחקנית טובה. לו הייתי חושב שלא מדובר בבעיה כללית ויש עוד שחקנים רבים בדרגות גבוהות במצב שלה, לא הייתי מזכיר מי היריבים. 

מהלך ההכרזה: אני פתחתי 1. הערכתי את היד שלי כיד מספיק חזקה ל-Reverse bid ב- במצב פגיעות ירוק. צפון הכריזה DBL. 

הכרזתה של צפון היא שגויה, משום שהיא מתפרשת כ-Takeout Double. לא מכריזים Takeout Double עם ארבעה קלפים בסדרת הפותח ופחות מ-17 נקודות.
אין שום קשר לכך שה-1 מבטיח שני קלפים לפחות (אני עדיין חושב , שפתיחה עם שני קלפים ב- היא לא נכונה לשחקנים שאינם מומחים ברמה גבוהה. רק עם השותפה שלי באותה תחרות אני משחק כך, משום שזה חשוב לה). 

גם אין שום משמעות לכך שיש שתי רביעיות בסדרת המייג'ור. לא הייתי רוצה להיות השותף שלה, שיושב עם יד חלשה ומכריז בלית ברירה 2.

לאחר Pass של השותפה שלי, הכריזה דרום 2. כך מכריז מי שיודע Takeout Double. זו הכרזה מלאכותית, שהמשמעות שלה 12 נקודות לפחות.
זה היה החוזה הסופי. צפון הבינה את ההכרזה כהכרזה טבעית. שימו לב לכך שהחוזה הנכון הוא 4. הצלחנו להפיל את החוזה פעם אחת.

למזלנו הרע נופלים בחוזה של 4. היות שזה היה Field מעורב, היו כאלה שנפלו יותר בחוזה הזוי של 5. היו גם כאלה שנפלו פעמיים בחוזה מוכפל של 4.

לאחר כתיבת הפוסט
היתרון של בלוג על עיתונות כתובה, שאפשר לתקן שגיאות שפרסמת. 

טעיתי בהכרזה הראשונה שלי. הייתי צריך להכריז 1. ואחרי זה 2 ו-3. עם ידיים של עד 17 נקודות ו 5-5 צריך לפתוח קודם בסדרה הגבוהה. ידעתי את זה ובכל זאת הערכתי, שיש לי מספיק כוח ל-Reverse bid.
למען האמת אין לי מספיק כוח ל-Reverse bid. תחליפו את ה-Q ב-Q  ולא בטוח ש-1 היא הכרזה שגויה.

לו הייתי פותח 1 לצפון יש יד מתאימה בדיוק ל-Takeout Double. זה מה שכנראה קרה ברוב השולחנות.





2 תגובות:

  1. צודק, אבל תפתח תמיד דימונד ולא קלאב עם 5-5 בלי שום קשר לכח היד.

    שרון גיא

    השבמחק
  2. אתה צודק. אוסיף פסקה נוספת לפוסט

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...