יום שני, 14 במרץ 2016

Points Schmoints בישראל: להכריז משחק מלא עם 11 נקודות ביד



בספרו Points Schmoints! Bergen's Bridge Winning Secrets ממעיט מרטי ברגן בחשיבותן של נקודות בברידג'. הוא מייחס חשיבות גדולה יותר לאספקטים אחרים של הערכת יד. 



היד בתמונה מהתחרות הסימולטנית הארצית שהתקיימה ביום ראשון, ממחישה זו.
בתמונה מופיע גם אופן ההכרזה עליו ממליץ רם סופר שכתב את חוברת הפרשנות של התחרות.

גם אני במערב פתחתי 1 כפי שממליץ רם. צפון התערבה ב-2. כאן נגמר הדימיון בין מה שרם הציע לבין מה שקרה בשולחן בו אני שיחקתי.

השותפה שלי הכריזה Double ולא Pass. הכרזת ה-Double היא Negative Double. ההכרזה מראה לפחות את אחת מסדרות המייג'ור, שטרם הוכרזו ומעידה על חוסר התאמה בסדרה שהכרזתי. היא מבטיחה לפחות 7 נקודות. 
דרום הכריזה Pass.

הנחתי שמול שלושה קלפים בכל אחת מסדרות המייג'ור שבידי עם כוח כלשהו, יש כוח בסדרה ולפחות באחת מהן ארבעה קלפים. קיוויתי שאין חמישה קלפים בסדרת מייג'ור אחת וארבעה בשנייה כי אז ההכרזה האינטואיטיבית שלי עומדת לפספס משחק מלא בסדרת מייג'ור.
הכרזתי מיד 5

מהלך המשחק 
את ה-A של צפון חתכתי. שיחקתי  לכיוון ה-K. המשכתי ב- לעקיפה ל-Q שהצליחה יותר ממה שרציתי כי צפון לא שרתה וזרקה . עברתי ל-A בדומם וחתכתי בידי  נוסף.
עכשיו חתכתי את ה-J בשליט האחרון בדומם. לאחר שמשכתי שליטים (הפסדתי אחד ל-K בדרום) והעקיפה ל-J הצליחה ביצעתי את החוזה עם לקיחה עודפת.

אילו ידיים דימיינתי לאחר ה-Negative Double של השותפה?
אישית, אני מעדיף את מהלך ההכרזה שמציע רם סופר על פני הכרזת ה-Double של השותפה שלי. אני גם מסכים עם היתוח של רם, שהיה מביא אותי לחוזה של 3NT ולתוצאה טובה פחות.

לאחר ה-Negative Double דיממינתי חלוקה שונה מאשר הייתה בפועל.

בצפון הנחתי שיש יד חזקה עם פחות מ-17 נקודות ועם 7-8 קלפים ב-. הכוללים לפחות את ה-A וה-K, יכול להיות שיש בה שני קלפי  כולל ה-K. יש בה גם כוח מסוים בסדרת מייג'ור או בסדרות מייג'ור. לו היו שם 17 נקודות או 16 נקודות צריך להכריז Double ולא 2.

אני מאד מקווה שאין שם AK♥ שההובלה לא תהיה באחד מהם. גם במקרה זה אזרוק מיד את ה-J ואקווה שלא ימשיכו בסדרה.

בדרום יד חלשה עם אורך באחד המייג'ורים ועם 2-3 קלפים ב-.
העובדה שלא ניסתה להתחרות על משחק חלקי באמצעות הכרזת 3  במצב לא פגיע עם התאמה של 9 קלפים או יותר בסדרה, מנקודת המבט שלי, מראה כנראה טווח נקודות של 0-4 נקודות.

הכרזת ה-Negative Double של השותפה מבטיחה לפחות 7 נקודות, אבל לפי הניתוח לעיל, יש לה כנראה יותר נקודות. כנראה בסביבות ה-10-13 נקדות.
לשותפה יש כוח בסדרות המייג'ור אחרי היד החזקה של צפון ו-2-3 קלפים ב-. וכנראה גם 2-3 קלפים ב-. בהסתברות גבוהה עשויות להיות לה נקודות שעובדות כמו: Q, K,A ו J ,Q ,A. כמובן גם ה-K.  


אם רוצים לשחק משחק מלא, אין זמן להתקדם לאט. היריבים ימצאו את ההתאמה של 10 קלפים ב- כשכולם במצב לא פגיע וילכו לחוזה גבוה בסדרה זו. ודות הנמוך שלי סדרת ה- סגורה למעט ה-K החסר. החוסר ב- יאפשר חיתוך מידי.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...