יום חמישי, 2 ביוני 2016

האם כשמשחקים ביחד בפעם ראשונה בהכרח נכשלים?


מקובל לחשוב שכשמשחקים בפעם הראשונה עם שותפה כמעט תמיד משיגים תוצאה לא טובה. כשמדובר בתחרות ארצית או בתחרות ערב בפסטיבל זה מתכון בטוח לכישלון. 

בבלוג "ברידג' שלא היכרתם" נכתבים לפעמים פוסטים הטוענים דברים שונים ממה שמקובל לחשוב. גם הפעם.

הטענה שלי, המבוססת על ניסיוני האישי, היא שאפשר גם להשיג תוצאות מצוינות כשמשחקים בפעם הראשונה
אל תבינו אותי לא נכון, איני ממעיט בערכה של שותפות מתמשכת, אבל בתחרות אחת הכל יכול לקרות.

ההיבט המעשי
עקב צירוף של נסיבות, שהתחילו בכך שהשותפה, שתכננתי לשחק איתה בתחרות זוגות מעורבים בפסטיבל בתל-אביב, לא יכולה לשחק בגלל אילוצי עבודה, מצאתי את עצמי היום ללא שותפה.
אני מעוניין לשחק בתחרות ובראש ובראשונה להנות ממשחק ברידג'. 
קרוב לודאי, שאם אשחק עם שותפה זו תהיה הפעם הראשונה שנשחק ביחד.

מעונינות לנסות את האתגר של לשחק ביחד בפעם הראשונה בתחרות זו מוזמנות לפנות אלי בטלפון: 054-4480616 או בדוא"ל: avi.rosenthal@gmail.com  

מה קורה אם משיגים תוצאה רעה?
כפי שתראו בפסקאות הבאות עשיתי כמה פעמים תוצאות מעולות ביחד עם שחקנים שיישחקתי איתם בפעם הראשונה בחיי, אבל אין לי שטר התחייבות להצלחה. היו ויהיו גם כישלונות.

הציפייה שלי מעצמי היא לשחק טוב. מהשותפה אני מצפה לשחק סביר. 
אם עשיתי יותר מטעות אחת בתחרות (אני מדבר רק על טעויות ששחקן ברמה שלי לא צריך לעשות), אז לא שיחקתי טוב.
במקרה שלא שיחקתי טוב, כל הטענות שלי מופנות כלפי עצמי ולא כלפי השותפה.

בכל אינספור התחרויות ששיחקתי היו פעמיים ששיחקתי טוב (כלומר: עשיתי בדיוק טעות אחת בכל התחרות) והתוצאה הייתה גרועה. 


אמנית כסף וסגן אמן כסף מול טובי שחקני הברידג' בישראל 
אני שחקן ברידג' המשחק פחות משנתיים. דרגתי סגן אמן כסף. גילי מעל 55. אני רוצה לשחק בתחרות ארצית לזכר אליקים שאופל ז"ל.
מצאתי שותפה שלא שיחקתי איתה מעולם: דרגתה אמן כסף. היא מבוגרת ממני בערך ב-20 שנה.

שיחקנו פעמיים ב-BBO. תיאמנו את שיטת ההכרזות. משימה די קלה בהתחשב בזה שכמעט ולא היכרתי קונבנציות.
זה הסתיים בתוצאה של 53%. מצאתי אחרינו הרבה זוגות של רבי אמנים שמשחקים ביחד קבוע וגם כמה שחקנים בדרגות גבוהות יותר. את מספר השחקנים בדרגה נמוכה מרב אמן שהקדימו אותנו אפשר היה לספור על אצבעות של יד אחת.

גילוי נאות: קצת לפני זה עברתי את ה-71% במושב של תחרות ארצית. זה היה במושב השלישי בגמר C של תחרות הזוגות המרכזית בפסטיבל הברידג' הבינלאומי באילת, אבל זה היה עם שותף קבוע, שגם הוא סגן אמן כסף. סיימנו במקום השני באותו גמר C.

לעלות לגמר אליפות הארץ ב-IMP
אני כבר אמן ארד שמשחק בערך שלוש שנים ברידג'. מחפש שותף למוקדמות אליפות הארץ ב-IMP באזור הדרום.
מצאתי שותפה בדרגה שלי, שמעולם לא שיחקתי איתה. קבענו שניפגש רבע שעה לפני תחילת התחרות ונדבר על קונבנציות.
עקב ארוע לא צפוי היא הגיעה ממש עם תחילת התחרות. עשינו את התיאומים "תוך כדי תנועה", כלומר: במהלך התחרות.
מזל שכמעט לא הכרתי אף קונבנציה.

תוצאה: מקום 18 מתוך יותר מ-50 זוגות ועליה לשלבי הגמר של אליפות הארץ.

פרט פיקנטי: רק נגדנו הגיע זוג צעירים לסלאם גדול, שלא צריך להכריז אבל אין שום בעיה לבצע.

לפני אלוף אירופה ואלוף עולם בעתיד
גילוי נאות: זו לא הייתה הפעם הראשונה ששיחקתי עם השותפה באותה תחרות. היו מספר קטן של תחרויות מקומיות שבמקרה שיחקתי איתה.

תחרות ארצית (עם פרסים כספיים) של שני מושבים במרכז הברידג' בירושלים. אני עדיין אמן ארד שמשחק 3-4 שנים. ביום חמישי בערב מודיע לי השותף שלי שלא יוכל להגיע. אני מצלצל לבריאן זייטמן. הוא אומר לי שיש שחקנית בדרגת אמן שלא מצאה שותף. הסכמתי לשחק איתה.

ה-Field כולל הרבה זוגות של רבי אמנים ומעלה. ללא ספק שהזוג החזק ביותר הוא דורון ידלין (אחרי שכבר זכה באליפות אירופה) ואודי פרידלנדר (לפני שזכה באליפות העולם). קשה לי להגיד האם הם טובים מאיתנו ב-15 דרגות או ב-20 דרגות.

זה הסתיים באחד מעשרת המקומות הראשונים.
אני רוצה להתמקד במושב השני אותו סיימנו במקום הראשון במזרח-מערב. דורון ידלין ואודי פרידלנדר היו במקום השני במזרח-מערב באותו מושב.

פרט פיקנטי: במושב השני הייתי הכרוז בחוזה של 3NT. ביד היו לי: AKTx. בדומם קלף יחיד. ההובלה Q. שיחקתי קלף קטן מידי. המשיכו ב-♣. זכיתי ב-T. כמעט כולם ביצעו את החוזה עם שתי לקיחות עודפות. ה-T היה הלקיחה ה-12 שלי.

בתחרויות מקומיות
לא בטוח שראוי לכתוב על זכייה במקום ראשון בתחרות מקומית במועדון בפעם הראשונה ששיחקתי עם רב אמן משה בן-אוזיליו ז"ל. בן-אוזיליו היה שחקן סולידי וללא ספק טוב יותר מכל משתתפי אותה תחרות, למעט שלושה שחקנים בדרגות גבוהות ממנו.

המקרה השני יותר מרשים. השותף שלי בפעם ראשונה הוא שחקן ותיק ברמה לא גבוהה, אבל יש משהו שמייחד אותו משחקנים אחרים: הוא משחק בשיטת הכרזות פרטית שלו שאף אחד בעולם לא משחק אותה והוא לא מוכן לשינוי כלשהו בשיטה
לא צריך להיות גאון ברידג בשביל להבין שזו שיטת הכרזות גרועה.
זה הסתיים במקום הראשון עם 70%.

"טרי מהמדף": בתחרות יום רביעי בערב בכיכר המדינה
עם אחת השותפות שלי בפסטיבל, שמתחיל מחר, מעולם לא שיחקתי. 
מדובר בשחקנית ברמה לא יותר מסבירה, ששיחקה היטב באותה תחרות. קבענו כהכנה לפסטיבל לשחק בתחרות המקומית החזקה ביום רביעי בערב בכיכר המדינה.

במקום הראשון זכה הזוג אסי לוינגר ונתן חץ שכמה ימים מאוחר יותר זכו במקום הראשון בגמר אליפות הארץ (ברכותיי על הזכייה). 

אנחנו סיימנו במקום השני עם יותר מ-62%.

פרט פיקנטי: השותפה שלי ביצעה שני חוזים של 6 ש-75% ממשתתפי התחרות לא הגיעו אליהם.
במקרה הראשון חובה עם היד שלי לבדוק האם יש סלאם. כשמוצאים כמה קלפי מפתח יש לנו חובה להיות בסלאם.

ביד השנייה אין לנו 33 נקודות, אבל כשיש לי סופר התאמה ב- עם השותפה והיריב שלפני לא מפסיק להכריז  והשותפה שלו תומכת בו ה-Kx שלי שווה זהב. היריב הוביל ב-A והשותפה שלי חתכה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...