יום שישי, 8 ביולי 2016

סימולטנית ארצית: לשחק את ה-K נגד חוזה בשליט


בפוסט "לא משחק מתחת ל-K" תיארתי מצבים בהם משחקים מתחת ל-K בחוזים עם שליט. הבאתי גם יד אחת בה לא משחקים מתחת ל-K, פשוט משחקים את ה-K.

התחרות הסימולטנית הארצית שהתקיימה הבוקר סיפקה עוד דוגמה בה שיחקתי את ה-K.

מדובר ביד 29 המופיעה להלן.


בניתוח של הכרזת היד מציע רם סופר את מהלך ההכרזה הבא: צפון פותח 1NT. לאחר Pass של מזרח מבצע דרום טרנספר ל-  באמצעות הכרזת 2. אני ישבתי במזרח והכרזתי Pass, בדיוק כמו שמציע רם סופר. 

לאחר הכרזת 2 של צפון ושתי הכרזות Pass הכרזתי 3, כפי שרם סופר מציע. 
צפון לא קיבל את המלצתו הנבונה של רם סופר והחליט להכריז 3.
השותף שלי הוביל ב-Q. סימנתי לו להמשיך והכרוז זכה ב-K. הכרוז שגה כשהמשיך בעוד . זכיתי ב-A.

עכשיו שיחקתי את ה-K. בגלל חולשתו של הדומם, יש לשותף שלי נקודות. אם אין לו כוח ב- ממילא יבצעו עקיפה נגד ה-K שלי אחרי שייכנסו ב- לדומם. הכרוז זכה ב-A כשהשותף מסמן לי להמשיך ב-. הכרוז המשיך ב- זכיתי ב-A. המשכתי ב- מערב זכה ב-Q והמשיך ב- שחתכתי.

את ה- חתך ב-Q. בשלב זה זכתה הגנה בשתי לקיחות ב-, לקיחה אחת ב- ולקיחה ב-. לאחר המשך ב-J, נפל הכרוז פעמיים במצב פגיע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...