יום חמישי, 11 באוגוסט 2016

Scrambling 2NT


הפוסט הקודם Quantitative כמבוא ל-Scrambling לא עסק בקונבנציה הנקראת Scrambling 2NT. הוא עסק רק בקונבנציה מוכרת הנקראת: Quantitative או Min-Max. הפסקה האחרונה בפוסט, העוסקת במצב בו לפותח אין מינימום ואין מקסימום ומנסים למצוא התאמה בסדרת מיינור, היא הרלוונטית לענייננו בפוסט זה.

הבעיה
יריב פתח 1 לאחר Pass של השותף שלכם, שותפו של הפותח הכריז 2. הכרזתם Pass וגם הפותח הכריז  Pass. השותף שלכם הכריז DBL. זהו ללא ספק Takeout Double.

מדוע לא הכריז השותף בסיבוב הראשון Takeout Double? הוא כנראה לא מספיק חזק על מנת להכריז Takeout Double. בפעם השנייה הוא נמצא במצב של Balancing והוא יכול להכריז גם עם שלוש נקודות פחות מהנדרש להכרזה כזו בסיבוב הראשון.

אם יש לכם יד של 4-4-3-2, השאלה היא איך מוצאים סדרה בה יש התאמה של 8 קלפים?
אם יש לכם יד של 4-4-3-2, אתם יכולים לבחור את אחת הרביעיות ולהכריז אותה בגובה 3. אם יש לכם רביעייה ב- אולי תכריזו דווקא אותה. 
השותף שלכם שהכפיל לא הבטיח רביעייה בסדרה. ייתכן שתשחקו בהתאמה של 4-3 כשאפשר לשחק בהתאמה של 4-4 בסדרה אחרת.

אם אתם משתמשים בקונבנציית Scrambling תכריזו 2NT. 
זוכרים את Min-Max כשאנחנו באמצע (16 נקודות או 21 נקודות)? 
אחרי Scrambling 2NT נעשה משהו דומה. ב-Min-Max הראנו רביעיות בסדרת המיינור בסדר עולה.
גם אחרי Scrambling 2NT, נראה רביעיות בסדר עולה על מנת למצוא סדרה עם התאמה, במקום לנחש סדרה בה יש או אין התאמה של 8 קלפים. ההבדל הוא שבמקרה זה איננו מוגבלים לסדרות מיינור.

כשמכפילים לא במצב של Balancing
יריב פתח 1 לאחר Pass שלכם הכריז שותפו 2 ועכשיו השותף שלכם הכריז Double.

הפעם השותף שלכם אינו במצב של Balancing אבל גם הפעם זהו Takeout Double. באופן עקרוני הבעיה זהה לבעיה במצב הראשון שתואר לעיל. גם הפעם אתם מעונינים למצוא סדרה עם התאמה של 8 קלפים ולא לנחש ואולי למצוא את עצמכם בהתאמה של 4-3 כשיש התאמה של 4-4 בסדרה אחרת.

גם הפיתרון זהה: נכריז 2NT וכל אחד מהשותפים יתאר רביעיות בסדר עולה עד למציאת התאמה.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...