יום שלישי, 6 בספטמבר 2016

קונבנציה להכרזת התערבות דו-סדרתית היא כלי חשוב


פוסט זה עוסק בשתי טענות שכבר הופיעו בבלוג זה.

הראשונה שוללת אמירה נפוצה בקרב חלק מהשחקנים מהשורה. על פי אמירה זו, אפשר להגיע להישגים מצוינים בברידג', כולל מקומות גבוהים באליפות הארץ, בלי לדעת הכרזות. גם אם מישהו יספר לי על זוג גאוני ברידג',  שעשו את זה פעם אחת בחיים, זה ממש לא מוכיח את הטענה.
זוג שחקנים מהשורה לעולם לא יצליחו לעשות זאת.

הטענה השנייה היא שכשיש לכם יד עם 5-5 או יותר בשתי סדרות שונות מסדרת הפותח על תכפילו גם עם יד חזקה במיוחד. במקום זאת הראו קודם כל את החלוקה באמצעות הקונבנציה ובהכרזה הבאה תארו את הכוח שיש לכם.
כמובן שיש קשר בין שתי הטענות. אם החלטתם שלא צריך כמעט קונבנציות לא תשתמשו בקונבנציה דו סדרתית.

קונבנציות נפוצות כאלה הן Michaels או Gehestem. בפוסט קודם שכותרתו: Michaels או Gehestem? תיארתי מקרה דומה בו שותף לא קבוע שלי הכריז Double עם 5-5 בשתי סדרות במקום להשתמש בקונבנציית Michaels שסיכמנו לשחק.

גם אתמול סיכמתי עם שותף, ששיחקתי איתו בפעם הראשונה בחיי, שמשחקים Michaels. גם הפעם השותף הכפיל.

נדמה לי שמעולם לא ראיתי יד שמדגימה כל כך טוב את הטענה השנייה שלי: לא מכפילים גם עם ידיים דו-סדרתיות מאד חזקות במקום זאת משתמשים בקונבנציה.

התחרות
מדובר בתחרות קבוצות במועדון ירושלים. שיחקתי בקבוצה חלשה וההישגים היו בהתאם. 
הסיבה ששיחקתי בתחרות הייתה שרציתי להתאמן עם שותף למוקדמות אליפות הארץ לסניורים: החזרה הגנרלית הצליחה (התוצאות שלנו ביום שני נגד זוג חזק. כקבוצה אתה מפסיד כשהזוג בשולחן השני מגיע רק ל-Slam אחד מתוך שניים, שאי אפשר לא לבצע אותם, ומשאיר Redouble על 1NT ונופל מספיק בשביל שהיריבים יקבלו תוצאה קרובה לסלאם נוסף).

בהצגה (מוקדמות אליפות הארץ לסניורים) נכשלנו באופן מחפיר במיוחד.
התרומה שלי לכישלון היא שתי טעויות קשות, שלשחקן ברמה שלי אסור לבצע.

היד



מזרח פתח 1. השותף שלי בדרום החליט להכפיל. מערב הכריז Pass (היא צריכה לחשוב על תמיכה בסדרת ה- של השותפה שהבטיחה שלושה קלפים בסדרה).

אני כמובן מבין את ההכרזה של השותף כ-Takeout Double עם 12-14 נקודות. במקרה זה מצאתי התאמה של לפחות 8 קלפים ב-. הכרזתי 1.

עם יד של 5-5 האפס נקודות שלי כבר שוות יותר בגלל התאמה אפשרית של 9 קלפים וקוצר ב-.

עכשיו נתן השותף העדפה לסדרת מייג'ור והכריז 2.
ההכרזה הזו ממש לא מתארת את היד שלו. היא מתארת יד חזקה עם סדרת  חזקה וארוכה. לא הייתה לי ברירה והכרזתי Pass.
שימו לב שלאחר שהשותף הכפיל, אין לו הכרזה שנייה המתארת נכון את היד שלו.

השותף ביצע את החוזה לאחר הובלה ב-, משום שהיריבה במזרח לא חזרה ב- והוא חתך  בדומם. אני ממש לא מאשים אותה כי עם הקלפים שהיא החזיקה בסדרה, גם חזרה כזו "מוכרת" לקיחה.  

ההכרזה הנכונה של דרום, אם משחקים Michaels, היא 2NT, המראה 5-5 בתי הסדרות הנמוכות, כלומר:   ו-. עכשיו היד שלי שווה לפחות 4 נקודות (שתי נקודות אורך ב- ושתי נקודות חלוקה ב-).

כשלאחר ה-3 שלי השותף מכריז שוב (אני יכול להיות גם עם 7-8 נקודות), אני יודע שיש לו חזקה ומגיעים לחוזה הנכון של 5.

כל זה בהנחה שהיריבים עם התאמה כפולה בסדרות השחורות לא מתערבים במכרז. הם עשויים להתחרות על חוזה ב-
ממש לא הייתי רוצה להיות במקומם בחוזה מוכפל של 5 במצב פגיע.

תגובה 1:

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...