יום שישי, 25 בנובמבר 2016

לפתוח את הלב: כשהשותף הראה לפחות רביעייה מול ה-A היחיד שלי



בפוסט: לפתוח את הלב: A כקלף יחיד בסדרה, תיארתי יד מתחרות הזוגות המעורבים בפסטיבל הבינלאומי באילת בה זכינו בתוצאה חיובית במשחק חלקי ב- כשיש לנו 27 נקודות.

הסיבה לכך הייתה שהחזקתי יד קרובה מרחק של  מיד מאוזנת. ה-A♥ היה הקלף היחיד בסדרה בידי. אם המגנים משחקים כל פעם שיש להם הזדמנות קלף בסדרה הזו, הם מפילים את החוזה. 

גם ביד הבאה (כולם פגיעים) במושב השני היה מצב דומה. לאחר שתי הכרזות Pass פתחתי 1 (בידיים פחות חזקות של 12-16 נקודות עדיף לפתוח 1). רועי ארגלזי בדרום הכריז 1.



שוב עמדתי בפני הדילמה האם להכריז 2NT המראה יד מאוזנת של 18-19 נקודות.

בפוסט הקודם סיפרתי לכם שיש בנושא הזה מחלוקת. דעתי היא שלא צריך להכריז NT עם A שהוא קלף יחיד בסדרת מייג'ור.

רק חמור אינו משנה את דעתו. בהקשר הנוכחי, בו השותף הראה לפחות ארבעה קלפים מול ה-A היחיד שלי חשבתי שאפשר להכריז 2NT. ההובלה הטבעית אינה ב- ובהחלט סביר שלשותף שלי יהיה נכבד או נכבד וחצי בסדרה. דרום סגר ל-3NT. 

אלופי העולם עד גיל 16, גל מתיתיהו ושחר דנק, פתחו את סדרת ה- והצלחתי לבצע רק 8 לקיחות.

שחר דנק הוביל ב- קטן. גל זכה ב-A והחזיר  נוסף בו זכיתי ב-K בדומם. ניסיתי עקיפה ב- שנכשלה. שחר זכה ב-Q והמשיך ב- קטן. 

אם ההגנה זוכה בלקיחה ב- או ב-, היא זוכה גם בשלוש לקיחות ב- ומונעת את ביצוע החוזה. 





6 תגובות:

  1. שלום אבי, באותו שלב המשחק לא היה לך שלושה קלאבים, שלושה דאימונדים, הארט אחד ושני ספיידים? יכולת לבצע את החוזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון. אם אני מנחש נכון את מיקומה של ה-Q דיאמונד אני יכול לבצע את החוזה. אבל אם ה-Q אינה יושבת בעקפה ולמזרח יש חמישה קלפים בהארט, אני נופל פעמיים.

      מחק
    2. אין לך עקיפה דו כיוונית, יש לך עקיפה חד כיוונית. איך לך אפשרות לעקוף את מזרח, אתה חייב לעקוף את מערב ולעשות את החוזה.

      מחק
    3. אתה צודק, אבל התחרות היא Top-Bottom ואם העקיפה לא תצליח ולמזרח קלף נוסף בהארט (חמישה במקום ארבעה) אפול פעם אחת יותר ממה שנפלתי.

      מחק
  2. מזרח היה מוביל בהארט אם היה לו חמישה הארטים וארבעה ספיידים

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על ההערה. אני חושב אחרת. ראשית מזרח לא שלל 5-5 בסדרות המייג'ור. שנית ביד של 5-4 לא תמיד מובילים בסדרה הארוכה. לפעמים מובילים ברביעייה איכותית יותר ולא בחמישייה לא איכותית עם כניסה אחת ליד בסדרה זו..

      מחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...