יום שני, 16 בינואר 2017

כשכמעט כל הנקודות החסרות נמצאות אצל יריב אחד


המצב בו כמעט כל הנקודות מחולקות בין שלושה שחקנים, שרק אחד מהם הוא יריב, הוא מצב מיוחד. 
אם לא ניתן לגלות זאת ממהלך ההכרזה, מצבכם לא טוב. כאשר זה ברור על פי מהלך ההכרזה, זה משפר את מצבכם ולפעמים אפשר להכריז ולבצע משחק מלא עם פחות מ-25 נקודות. 

הסיבות לכך:

1. ליריב אין כניסות ליד של שותפו ובכל פעם שהוא ישחק מידו הוא ישחק לכיוון שתי ידיים של יריבים עם נקודות.

2. קל לנחש באיזה כיוון לבצע עקיפות.  

3. אפשר להשתמש בטכניקות של סיום משחק כמו משחק סופי (End Play) ומשחק לחץ (Squeeze) נגד היריב עם הנקודות.

זה בדיוק מה שקרה בשולחן שלי ביד 21 בתחרות הסימולטנית הארצית שנערכה אתמול.


באיור אתם יכולים לראות את היד ואת אופן ההכרזה המוצע בחוברת בה ניתח רם סופר את הידיים.
על פי הניתוח של רם סופר, הכרוז צריך לפול פעמיים או שלוש.
באופן ההכרזה הסביר המוצע על ידי רם סופר, לא יכולתי להתערב במכרז במערב. 
אין לי דרך לדעת שבדרום יש 2 נקודות בלבד. גם עם 7 נקודות הוא מכריז Pass.

מהלך ההכרזה בשולחן שלי
צפון פתח 1. האם העריך שהיד המאוזנת שלו עם 15 נקודות שווה רק 14 נקודות? יתכן. כמו רם סופר, גם אני לא רואה סיבה אמיתית להערכה כזו.

מהלך ההכרזה לא היה מדויק כשצפון מכריז בהכרזת Reverse, המבטיחה לפחות 18 נקודות, את סדרת ה- שלו.
השותף שלי הראה יד של 4 קלפים ב- ו-5 קלפים ב- עם כ-10 נקודות.

מה שברור ממהלך ההכרזה הוא שלדרום אין כמעט נקודות. בדיוק המקרה שבו עסקתי בתחילת הפוסט.

למי להאמין?
מאחר שבחבילת קלפים יש רק 40 נקודות, מישהו כנראה לא דייק.
תחברו 13 נקודות שלי ל-10 של השותף ו-18 של צפון ותקבלו 41 נקודות.
יש שלושה הסברים לאינפלציה בכמות הנקודות:

1. השותף שלי מרמה
פסלתי את ההסבר הזה. הנימוק הוא: Trust Your Partner.

2. צפון הראה יותר נקודות ממה שיש לו בהכרזת ה-Reverse.
לא שללתי את האפשרות הזו.

3. צפון לא הראה יותר נקודות ממה שיש לו, אבל יש לו יד חלוקתית של לפחות 5-5 בסדרות האדומות. במקרה כזה אפשר להכריז הכרזת Reverse גם עם פחות נקודות.
לא שללתי את האפשרות הזו.

הכרזתי 3NT. כפי שאתם רואים לשותף שלי ולי יש רק 23 נקודות, אבל אני יודע שכל הנקודות או כמעט כל הנקודות מרוכזות בידו של צפון.
לא התקשתי בביצוע החוזה. ההגנה זכתה בשתי לקיחות ב-, ב-K וב-A.


תגובה 1:

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...