יום חמישי, 30 במרץ 2017

מה המשמעות של הכרזת סדרה חדשה בגובה 4?



מהלך ההכרזה בתחרות מקומית בה שיחקתי אתמול (היריבים הכריזו Pass):
השותפה שלי פתחה 1. אני הכרזתי 1. השותפה שלי הכריזה 3. אני הכרזתי 4.
לא כל השחקנים ליד השולחן הבינו את משמעות ההכרזה שלי ולכן חשבתי שזה יהיה נכון לשתף את הקוראים הפחות מומחים של בלוג זה במשמעות ההכרזה.

מה המשמעות של החלפת צבע בגובה 4?
נתחיל בזה שאין ספק שזו אינה הכרזה טבעית המראה סדרה שנייה. 
המקרה בו היינו רוצים להכריז סדרה שנייה טבעית הוא המקרה בו יש לנו 6-6 בשתי סדרות ו-void בסדרת השותף. זהו מקרה שהסתברותו אפסית ולכן מוותרים על ההכרזה הטבעית לטובת הכרזה בעלת משמעות אחרת.

ההכרזה השנייה של השותפה שלי 3 היא הכרזה בקפיצה בסדרה בה פתחה. הכרזה כזו מבטיחה 6 קלפים בסדרה ו-15-17 נקודות.
הכרזה כזו קובעת את סדרת השליט, במקרה זה סדרת ה-.

הכרזת ה-4 בודקת אפשרות לסלאם ב-, כנראה עם שני קלפים בסדרה, ונותנת מידע רב לשותף. 

להלן פירוט המידע: 

1. למשיב יש Control ב-.  

2. קרוב לודאי שלמשיב יש גם Control בסדרה אותה הכריז בהכרזה הראשונה. במקרה זה סדרת ה-.

3. לא פחות חשוב. המשיב שולל Control  ב-.
אם גם לפותח אין Control ראשון (A או void) בסדרה זו ואין Control שני (K או singleton) לא יבוצע סלאם בהובלה ב-.
במקרה זה יש לפותח Control שני בסדרה והסלאם הוא בר ביצוע.

היד המלאה:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...