יום שני, 3 באפריל 2017

משחק לחץ פשוט בסימולטנית ארצית



בפוסט הקודם כתבתי על התחרות הסימולטנית ארצית שהתקיימה אתמול.
מי שקרא פוסטים קודמים בבלוג שלי יודע שאני בתהליך לימוד עצמי של משחק לחץ, Squeeze בלעז. זה נעשה בעיקר באמצעות קריאת ספרו הקשה והטוב של Clyde Love.
יד 4 בתחרות הסימולטנית הארצית נותנת לי הזדמנות להציג כאן שימוש בטכניקה הזו.


בחוברת של הסימולטנית מנתח רם סופר את היד ומסביר היטב את משחק הלחץ.

ההבדל הוא שהוא מציע להגיע לחוזה של 6NT ומסביר כיצד משחק לחץ מביא לזכייה בלקיחה ה-13.
אמחנו שיחקנו בחוזה של 7NT שבוצע בדיוק באותו אופן בו מתאר רם סופר בניתוח שלו. ההבדל היה בהכרזה.

ההכרזה בשולחן שלנו
משום מה החליט הבן שלי לפתוח 1NT עם יד של 14 נקודות וחלוקה של 4-3-3-3. זוהי הכרזה לא נכונה.
אני מחבר 15 נקודות שלו ל-21 נקודות שלי ומגיע ל-36 נקודות. אני מחבר 17 נקודות שלו ל-21 נקודות שלי ומגיע ל-38 נקודות.

את התלמידים שלי בקורסי מתחילים אני מלמד שנדרשות 37 נקודות להכרזת סלאם גדול. אז מה מכריזים 6NT או 7NT?
הנטייה הטבעית שלי הייתה לכיוון של 7NT המסוכן. אם ניפול ורוב ה-Field יבצע 6NT, נקבל עוד תוצאה גרועה.
בחרתי אפשרות שלישית: הכרזתי 2 על מנת לקבל מידע נוסף על היד של השותף.

ניר בחר להסתיר רביעייה ב- בגלל יד של 4-3-3-3. אחרי מחשבה ארוכה הכרזתי 7NT.
מנקודת מבט שלי יש לו לכל היותר 3-3 בסדרות המייג'ור המוגנות שלי ולכן בהסתברות גבוהה יש לו הגנה בסדרת ה- ממנה חששתי.

משחק הלחץ
לא אפרט את משחק הלחץ. אני מפנה אתכם אל מה שכתב רם סופר. אתם מוזמנים לקרוא את הניתוח שלו. 
באופן עקרוני זוכים בהובלה ב- ומושכים חמישה סיבובים של . זוכים בשלוש לקיחות ב- כשבאחרונה זוכים ביד. כפי שאתם יכולים לראות דרום נלחץ בסדרות האדומות. 

הוא צריך למצוא ארבעה קלפים לזרוק על קלפי ה-. כשנשארים לו ארבעה קלפים הוא מתקשה להגן גם על ה-Q וגם על ה-Q.

הערת שוליים
הטכניקה של משחק לחץ נחשבת לטכניקה קשה יחסית לשחקנים מהשורה. כפי שאתם יכולים לראות, לא תמיד היא מסובכת. 
מהספר של Love למדתי שבמקרים רבים קשה יותר להגן מפני משחק לחץ מאשר לשחק אותו. 
זוהי הסיבה להצלחות במקרים רבים במשחק לחץ מדומה. משחק לחץ מדומה מצליח רק כשמהגנים שוגים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...