יום שישי, 7 באפריל 2017

וזה שאינו יודע להשיב


בהגדה של פסח מדברים על חכם, רשע, תם וזה שאינו יודע לשאול. לכבוד החג המתקרב אכתוב לא על זה שאינו יודע לשאול, אלא על זה שאינו יודע להשיב.

לא פעם ולא פעמים ראיתי שחקנים המשחקים בתחרויות במועדונים מכריזים Pass בנימוק: "לא היה לי מה להכריז". 
הגדילה לעשות גברת אחת, שלא היה נאה לה ללמוד אצלי ברידג', כשהשותפה שלה פתחה 1 "לא היה לה מה להכריז" עם 12 נקודות. הייתה לה יד של 4-3-3-3 עם ארבעה קלפים ב-. שחקן טוב יותר היה מתלבט בין הכרזה של 3NT לבין הכרזה של 2NT עם נטיה להכרזת 3NT.

לגברת לא היה עוצר בכל סדרה. יתכן שהיריבים יקחו 5 לקיחות באותה סדרה,אבל ההסתברות לכך נמוכה כשלשותפה שלה לפחות 12 נקודות. מי יודע אולי יש לה אפילו 14 נקודות או 15 נקודות?
חוץ מזה מי הבטיח שיובילו דווקא בסדרה שלא אין עוצר?

אני, כמו כל מורה סביר ומעלה בברידג', מלמד באופן חד וברור כשהשותף/פה שלכם פתח/חה בגובה 1 לא מכריזים Pass עם 6 נקודות או יותר

אם יש לכם 6 נקודות או יותר ו"אין לכם מה להכריז" - תמצאו משהו להכריז. 

חכם מה הוא אומר
חכם אומר שלכל שיטת הכרזה יש מגבלות ואם נתקלתם ביד שאינה עונה במדויק על המתחיב בשיטה, סטו בלית ברירה מהשיטה. רק אל תכריזו Pass. 

הערת שוליים
כמובן שכשצריך להכריז Pass מכריזים Pass. לא בגלל "שאין לכם מה להכריז" אלא בגלל שמה שלא תכריזו פרט להכרזת Pass, בהסתבות גבוהה, יביא לתוצאה גרועה.
לפעמים להכריז Pass עלול להיות קשה.
ראו למשל את הפוסט: לעצור את היד המושטת לכרטיס ה-Stop ול-4.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...