יום שישי, 12 במאי 2017

Insufficient bid


היום שיחקתי בתחרות ארצית של עמותת ברידג' ירושלים. גם אני וגם שותפי שיחקנו רע. בקושי עברנו את ה-50%. במקום הראשון זכו עירית ויוסי ניימן.
לתוצאות המלאות לחצו כאן.

את יד 32 פתחתי בהכרזת 1NT מצד מערב. לאחר שתי הכרזות Pass התערב דרום בהכרזת 1.


אני לא טועה. דרום הכריז 1 אחרי הכרזת 1NT שלי. להכרזה כזו קוראים Insufficient bid, כלומר: הכרזה נמוכה מהכרזה שכבר הוכרזה. קראתי למנהל התחרות. אני מכיר את החוק במקרה זה, אבל לטובת שחקנים שאינם מכירים את החוק כתבתי את הפוסט הזה.

מה אומר החוק?
אני יכול לקבל את ההכרזה או לא לקבל אותה. אם אני לא מקבל אותה המכריז יכול להכריז 2 במקום 1 ואז המכרז מתנהל כרגיל. זה נכון רק במקרה בו הכרזת ה-1 היא הכרזה טבעית ולא קונבנציה. אם אני לא מקבל אותה, והיריב מכריז הכרזה אחרת השותף שלו חייב להכריז Pass במשך כל המכרז. 
אני יכול לאסור על שותפו להוביל ב- או לדרוש משותפו להוביל ב-
לא קיבלתי את ההכרזה. היריב הכריז Pass. דרשתי ממנו להוביל ב-
זוהי החלטה נדירה. בלא מעט מקרים דורשים מהיריב לא להוביל בסדרה שהוכרזה.

מהלך המשחק
זכיתי בחמש לקיחות ב- ובשתי לקיחות ב- וביצעתי את החוזה. 
בהובלה טבעית ב- מפילים את החוזה. ההגנה זוכה בחמש לקיחות ב- ובשתי לקיחות ב-

"החטא" של דרום 
הטעות היותר חמורה של דרום היא הכרזת אוברקול עם 11 נקודות וחמישייה ללא נכבדים בסדרה המוכרזת.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...