יום שישי, 30 ביוני 2017

תחרות הקבוצות המעורבות בפסטיבל הברידג' הבינלאומי בתל-אביב: מעבר לכל הציפיות


אתמול נפתח בהיכל שלמה (אולם הכדורסל של הפועל תל אביב) פסטיבל הברידג' הבינלאומי ה-51.
כמו פסטיבלים קודמים, התחרות שפותחת את הפסטיבל היא תחרות הקבוצות המעורבות. בכל קבוצה משחקים שני זוגות. כל זוג הוא אישה וגבר. בחלק מהקבוצות יש שלושה זוגות שבכל מפגש רק שני זוגות משחקים.

בתחרות ניצחה קבוצת אאאידה מינזלי (אאידה מינזלי, אודי פרידלנדר, סילביה פילוסוף ואיתן אורנשטיין). במקום השני זכתה קבוצת ערן אסרף (ערן אסרף, עמליה הירש, עדי אסוליןגלעד אופיר ואולגה הרטמן) ובמקום השלישי קבוצת נוגה טל (נוגה טל, אסף לנגי, נטלי סעדה, רמי שיינמן ואילן ברקת). לתוצאות המלאות לחצו כאן.

על כל ניצחון קבוצתי מקבלים נקודה ארצית אחת. בתחרות מתמודדים מול שמונה קבוצות. 
בנסיעה הלוך אמרתי לאדם שנסע איתי, שאני אהיה מרוצה אם הקבוצה שלי תשיג נקודה ארצית אחת.

זו הייתה ציפיה ריאלית שהתבססה על שני דברים:

1. הקבוצה שלי קבוצה חלשה יחסית. בנוסף לכך אחד משחקני הקבוצה נאלץ לפרוש יומיים לפני התחרות מסיבות אישיות. שותפתו שיחקה בפעם הראשונה בחייה עם מחליף שמצאנו.

2. בתקופה האחרונה הישגי בברידג' דלים. בגלל כושר ירוד שלי ובפעמים הנדירות שאני משחק סביר או קצת מעבר לסביר, השותפים שלי תופסים את היום הכי גרוע שלהם.

למרבית הפליאה, דווקא בתחרות אתמול שיחקתי טוב. 
התחלנו ברגל ימין. ביד הראשונה ששיחקנו הייתי הכרוז בחוזה של 3NT שביצעתי עם ארבע לקיחות עודפות. 
במקום הובלה טבעית ב-, היריבה בחרה בהובלה הכי לא הגיונית על פי מהלך ההכרזה והובילה ב-.
היריבים היו צריכים למצוא מספר רב של discards על קלפי ה- הגבוהים.
שחקני הכנה בינוניים מתקשים להתמודד עם מצב כזה באופן אישי ובודאי שמתקשים להיות מתואמים זה עם זה. 
כך ביצעתי 13 לקיחות ביד בה לאחר הובלה ב- שחקן מצמרת הברידג' העולמית עושה claim של 10 לקיחות. 

היה גם מזל. קשה להגיד על שחקני שתי הקבוצות הראשונות ששיחקנו נגדן שהם מ"האריות שבחבורה". 
ניצחנו את שתיהן בהפרשים גבוהים. 
אני רחוק מלזלזל בשחקנים הטובים של הקבוצה השלישית נגדה שיחקנו, אבל גם אותם ניצחנו. 
בשלב זה כבר הייתי הרבה מעבר לציפיות: 3 נקודות ארציות ומקום שלישי מתוך 79 קבוצות. 
מכאן ואילך עד למושב השביעי (כולל המושב השביעי) היינו בסקצית המובילים שבה מחולקים הקלפים מראש. 
במושב הרביעי סיימנו בתיקו. בשלושת המושבים הבאים הפסדנו נגד קבוצות חזקות ובמושב האחרון ניצחנו.

סיימנו במקום ה-33 המכובד. מקום אחד מתחת לקבוצה שקיבלה נקודה בינלאומית. הציפייה לנקודה ארצית אחת "הולידה" 7 נקודות ארציות.

הגנה
כבר הזכרתי בפוסט זה את הקושי בהגנה של יריבינו במושב הראשון. הגנה היא החלק הקשה ביותר במשחק הברידג'.
בתחרות אתמול שיחקתי נגד שחקנים טובים, אבל רק נגד זוג אחד ברמה גבוהה מאד: עדי אסולין וערן אסרף (הקבוצה שזכתה במקום השני).
אני חושב, שלמרות שהפסדנו נגדם בהפרש גדול, שיחקתי נגדם בכל הידיים את ההגנה הטובה ביותר האפשרית.
אם מישהו מהם חושב שאני טועה, אשמח עם יגיב לפוסט זה. 

הערת שוליים
אתמול זה היה מעבר לציפיות. זה אינו אומר דבר לגבי יתר התחרויות. היום אשחק בתחרות זוגות בשיטת חישוב IMP. יתכן שהיום או מחר או מחרתיים זה יהיה מתחת לכל הציפיות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...