יום ראשון, 20 באוגוסט 2017

♣1 בשיטת Precision : כשהיריבים מתערבים זה רע


לפני שנה כתבתי את הפוסט "פעם שיחקתי Precision היום אני משחק ברידג'"
בשיטת ההכרזה Precision הכרזה מלאכותית של 1 מראה 16 נקודות או יותר.  

בפוסט סיפרתי על משחק חד פעמי בתחרות מקומית בארץ עם שחקן הולנדי בכיר במיוחד. כששיחקנו נגד זוג המשחק (עדיין) Precision פתח אחד מהם 1. אני התערבתי בהכרזה טבעית של 1. השותף תמך ונגמר הדיוק (Precision).
ההולנדי אמר שזאת הבעיה של שיטת Precision: השיטה בנויה על הכרזות מלאכותיות המתארות בדיוק את היד. כשהיריבים מתערבים ההכרזות הנ"ל כבר לא זמינות.
אין ספק שהכרזות התערבות מפריעות גם כשמשחקים שיטות הכרזה אחרות אבל ב-Precision הן מפריעות יותר.

נבחן לרגע את ההבדל בין הכרזה מלאכותית חזקה של 2 המראה 23 נקודות או יותר או 9 לקיחות לבין הכרזת 1 בשיטת Precision, המראה 16 נקודות או יותר.

אחרי פתיחה של 2 חזק
קשה להתערב כשליריבים יותר נקודות וההתערבות בגובה 2 לפחות. אם מדובר ב-9 לקיחות, כמעט תמיד הפותח יוכל להכריז שוב את הסדרה הארוכה שלו גם אחרי התערבות. 

אחרי פתיחה של 1 חזק ב-Precision
לא בטוח שליריבים יותר נקודות ואפשר להתערב גם בגובה 1. החשש של היריבים להתערב נובע מהאפילה או חוסר הידיעה: לא יודעים האם לפותח יש הרבה יותר מ-16 נקודות והוא יוכל להעניש באמצעות Double. גם החלוקה שלו לא ידועה.
ההמלצה של ההולנדי, שאני מסכים איתה, היא להתערב כשזה סביר גם אם זה אגרסיבי.

שתי ידיים מתחרות הקבוצות באליפות העולם לצעירים
בימים אלה מתקימות אליפויות עולם בברידג' בעיר ליון שבצרפת. מדי פעם אני צופה במהלך התחרות. בתחרויות הקבוצות לנבחרות לאומיות הגענו לשלב הנוק-אאוט בו משחקות 8 הראשונות. 
אין לישראל נציגים בשלב זה בתחרויות הקבוצות הפתוחה ובתחרויות הסניורים. רק נבחרת הנשים של ישראל עלתה לשלב ההצלבה והיא מובילה נגד שוודיה החזקה. כל הכבוד לנבחרת הנשים ששוב זוכה להישגים מצוינים.
אתמול צפיתי בכמה ידיים במפגש הזה ונהנתי מרמת המשחק המצוינת של האחיות נגה ודנה טל. פחות נהנתי מיד בה עדי אסולין והילה לוי הכריזו וביצעו סלאם קטן כשהחוזה הנכון הוא 7NT.

הבן שלי ניר משחק עם שותפו בן בסקין באליפויות לצעירים. תחרות הקבוצות לצעירים אינה תחרות הפתוחה רק לנבחרות לאומיות. הם משתפים פעולה עם יובל בן-דוד ואיתמר גינוסר בקבוצת Whitewalkers.

ניר שלח לי שתי ידיים דוקא מהשולחן של איתמר ויובל נגד קבוצה סינית המכריזה בשיטת Precision. הידיים מדגימות היטב את הטענה שהעלתי בפוסט זה. 

יד ראשונה: לא להיות בסלאם בר ביצוע


הסיני במזרח פתח 1 עם 17 נקודות. דרום הראה את שתי סדרות המיינור באמצעות הכרזת 4NT. צפון הכריז 5 והסיני הכפיל. 300 למזרח-מערב.

בשיטת הכרזה טבעית פותחים במזרח 1. מרבית הזוגות היו בחוזה הנכון של 6.

כשלא פותחים 1NT עם יד מאוזנת של 16-17 נקודות


דרום פתח ב-Pass. מערב עם 16 נקודות ויד מאוזנת מכריז לרוב 1NT. הפרסיזיונאי הסיני פתח 1. צפון החליט לנצל את מצב הפגיעות (לא פגיע נגד יריבים פגיעים) והתערב ב- 2. התערבות אגרסיבית עם חמישייה יפה בסדרה. כשדרום תמך בו בגובה 4, הסינים נפלו פעם אחת בחוזה של 5.
אחרי פתיחה של 1NT צפון אינו יכול להתערב. רוב הזוגות שיחקו בחוזה של 4.




תגובה 1:

  1. אתה מטעה. כל שיטות קלאב חזק בנויות על אותו עקרון... אתה מרוויח כשאתה פותח 1 הארט או 1 ספיד ומפסיד כשאתה פותח 1 קלאב. אין מטרה לשמור על דיוק ב1 קלאב. המטרה היא לשמור על דיוק כשפותחים 1 הארט....

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...