יום ראשון, 24 בספטמבר 2017

Meckwell Escapes אחרי כפל מעניש על 1NT


סדרת הפוסטים על הכרזה אחרי Double מעניש נפתחה בפוסט תיאורטי: לברוח או לא לברוח? - אחרי Double מעניש על 1NT. בפוסט השני: Touching Escapes אחרי כפל מעניש על 1NT, התייחסתי לקונבנציה בשם Touching Escapes, המטפלת במצב הזה.
בפוסט זה אציג קונבנציה אחרת המתמודדת עם אותה בעיה. הקונבנציה נקראת Meckwell Escapes או Meckwell Escape bids. 

הזוג שהגה את הקנבנציה
לפני שנדבר על הקונבנציה נדבר מעט על הזוג שהגה אותה והיא קרויה על שמו.
ה-Meck בתחילת שם הקונבנציה הוא על שם Jeff Meckstroth.
Jeff Meckstroth (נולד ב-1956) הוא זכה חמש פעמים ב-Bermuda Bowl והוא אחד מעשרת השחקנים שזכו גם ב-Bermuda Bowl גם באליפות העולם הפתוחה לזוגות וגם בתחרות הקבוצות באולימפיאדה.

באופן לא מפתיע, שותפו הקבוע במשך כמה עשרות שנים, Eric Rodwell (נולד ב-1957), זכה אף הוא חמש פעמים ב-Bermuda Bowl והוא אחד מעשרת השחקנים שזכו גם ב-Bermuda Bowl גם באליפות העולם הפתוחה לזוגות וגם בתחרות הקבוצות באולימפיאדה.
ה-Well בסוף שם הקונבנציה לקוח מסיומת שם משפחתו של Eric Rodwell.

זוג השחקנים המקצוענים האלה משחק באופן כמעט קבוע בנבחרת ארה"ב. גם ב-Bermuda Bowl האחרון, שהתקים בקיץ  בליון שבצרפת, הם שיחקו בנבחרת ארה"ב. 
הם משתמשים בשיטת הכרזה משלהם, שמקורה שיטת ההכרזה Precision.

הכרזות סדרה של המשיב

2  -  מבטיח 4-4 בסדרת ה- ובסדרה לא ידועה.
הפותח יכריז Pass עם התאמה ב-. בכל מקרה אחר יכריז 2. הכרזת 2 היא הכרזת Pass or Correct. אם למשיב יש ארבעה קלפים ב-, הוא יכריז Pass. אחרת יכריז בגובה 2 את סדרת המייג'ור בה יש לו רביעייה.

2  -  מבטיח 4-4 בסדרת ה- ובסדרה גבוהה ממנה לא ידועה.
הפותח יכריז Pass עם התאמה ב-. בכל מקרה אחר יכריז 2. הכרזת 2 היא הכרזת Pass or Correct. אם למשיב יש ארבעה קלפים ב-, הוא יכריז Pass. אחרת יכריז 2.

2 - הכרזה טבעית המבטיחה לפחות 5 קלפים ב-.

2 - הכרזה טבעית המבטיחה לפחות 5 קלפים ב-.

כשהמשיב מכריז Redouble
הכרזת Redouble היא הכרזה טבעית. למשיב יש כנראה 7 נקודות או יותר. המשיב חושב ששותפו יבצע חוזה של 1NT, אולי גם עם לקיחות עודפות. הפותח צריך להכריז Pass.

כשהמשיב מכריז Pass
הכרזת Pass מראה יד עם 4-4 בשתי סדרות המייג'ור או יד עם אורך באחת מסדרות המיינור. הפותח חיב להכריז 2. המשיב יכריז Pass או 2 שהיא הכרזה טבעית או 2 שהיא הכרזת Pass or Correct.

יתרונות השיטה
בשיטה יש יותר הכרזות טבעיות מאשר בשיטת Touching Escapes. ההכרזה הלא טבעית היחידה היא הכרזת Pass. 

חסרונות השיטה?
אם קראתם את הסעיף בעל כותרת זהה בפוסט הקודם, קראתם את מה שהייתי כותב כאן באותו סעיף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...