יום שני, 16 באוקטובר 2017

"שיטת הטרנספרים" אחרי Double מעניש על 1NT


סדרת הפוסטים על הכרזה אחרי Double מעניש נפתחה בפוסט תיאורטי: לברוח או לא לברוח? - אחרי Double מעניש על 1NT. בפוסט השני:Touching Escapes אחרי כפל מעניש על 1NT, התייחסתי לקונבנציה בשם Touching Escapes, המטפלת במצב הזה. בפוסט השלישי תיארתי קונבנצית מילוט נוספת: Meckwell Escapes.

בפוסט זה אתאר קונבנציית מילוט שלישית, שקרוב לודאי שיש לה שם, אבל אני לא מכיר אותו, למרות שהשתמשתי בקונבנציה זו מספר רב של פעמים. בז'רגון של שחקני ברידג' ישראלים קוראים לה: "שיטת הטרנספרים".

חזרה על הדילמה שצוינה בפוסט הראשון
ברוב המקרים, הנקודות לאחר הכרזה כזו מתחלקות בערך שווה בשווה בין שני הצדדים.
מזווית של המשיב יש שלושה מצבים חריגים:

1. כשהוא קרוב למקסימום הנקודות האפשרי, כלומר: 8-10 נקודות. הדילמה היא: האם לשחק במשחק מלא או לתת לשותף לשחק בחוזה מוכפל של 1NT. זו "צרה של עשירים".

2. כשליריבים יש יותר נקודות ואז צריך להימלט מהחוזה המוכפל של 1NT.

3. כשיש למשיב קוצר (קלף יחיד או חוסר) בסדרה היריבים עלולים לזכות בחמש לקיחות מהירות בסידרה הזו.
גם כאן צריך להימלט.

בפיסקה הבאה תוצג "שיטת הטרנספרים" ונייחס אותה לשלושת המצבים החריגים.

הכרזת טרנספר
Redouble הוא טרנספר ל-
2 הוא טרנספר ל- 
2 הוא טרנספר ל-  
2 הוא טרנספר ל- 

הכרזות הטרנספר אמורות למצוא חוזה פחות גרוע או אפילו יותר טוב מ-1NT במצבים בהם יש ליריבים יותר נקודות ובמצבים בהם למשיב יש קוצר בסדרה. 
שימו לב שמשתמשים בהם גם במצבים בהם יש קוצר בסדרה ויש לנו מספר נקודות דומה למספר הנקודות של היריבים או אפילו יותר נקודות.

הפיסקה הבאה היא הצעה המבוססת על חשיבה שלי. לא למדתי את תוכנה בקורס ולא קראתי אותו.
נניח שלמשיב יש חמישייה ב- וקוצר (קלף יחיד או חוסר בסדרה אחרת). הפותח אינו יכול לדעת האם המשיב עשה טרנספר עם 0 נקודות או עם 8 נקודות. 
האם זה מזכיר לכם משהו? כן זה מזכיר טרנספר אחרי 1NT ללא התערבות היריבים. גם במקרה זה למשיב יכולה להיות יד חלשה או יד חזקה. ההבדל הוא שלאחר הכרזת ה-Double מקסימום הנקודות של המשיב מוגבל ל-10 נקודות.
לפותח יכולים להיות בין 2 ל-5 קלפים ב-. אם יש לו 4-5 קלפים ולמשיב יש 6-8 נקודות וקוצר בסדרה אחרת, זה עשוי להספיק למשחק מלא.
לנקודות של המשיב נוסיף 2 נקודות על קלף יחיד בסדרה אחרת או 3 נקודות על חוסר בקלפים בסדרה אחרת. לנקודות של הפותח נוסיף נקודות אורך (עם ארבעה קלפים) או שתי נקודות (עם 5 קלפים). 
ההצעה שלי היא שבירת טרנספר של הפותח עם 17 נקודות ואורך ב-
עם חמישה קלפים ב- יכריז 3. עם ארבעה יכריז 2NT. אחרי 2NT המשיב יעשה שוב טרנספר ל-

הכרזת Pass
על הכרזת Pass של המשיב הפותח מכריז אוטומטית Redouble. 
המשיב מכריז Pass בשני מצבים:

במצב הראשון זה Pass שמטרתו להעניש. המשיב יודע שלו ולפותח יש יותר נקודות ומוכן ששותפו ישחק בחוזה מוכפל של 1NT. מי שצריך דרך מילוט זה דווקא היריבים. המשיב יכריז Pass גם על ה-Redouble.

המצב השני הרבה פחות טוב: למשיב יש מעט נקודות אבל איו לו חמישייה לעשות אליה טרנספר.
עכשיו יאלץ המשיב לברוח לרביעייה הנמוכה ביותר שלו. אם לפותח אין התאמה בסדרה זו, הוא יראה את הרביעייה או החמישייה הנמוכה ביותר שלו. אם למשיב אין התאמה, הוא יציע את הרביעייה הבאה שלו, אם יש לו רביעייה כזו. אם יש לו יד של 4-3-3-3, יאלצו לשחק בהתאמה של שבעה קלפים.

השוואת השיטה לשיטות שהוצגו בפוסטים הקודמים
"שיטת הטרנספרים" היא פשוטה יותר משתי השיטות האחרות אבל יש לה חסרונות.
החיסרון הבולט הוא שלא ניתן באמצעותה להראות שתי רביעיות בהכרזה הראשונה של המשיב.
תזכרו שבלא מעט מקרים תהיה תחרות על משחק חלקי בין שני זוגות עם מספר נקודות דומה. כשמשתמשים בשיטה זו ליריבים יהיה קל יותר למצוא את ההתאמה בסדרה שלהם.

כמו כן, כשמספר הנקודות של שני הצדדים דומה בשיטה זו עלולים לא לברוח מהחוזה המוכפל בעוד בשיטות האחרות עשויים למצוא חוזה טוב יותר.









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...