יום חמישי, 22 בפברואר 2018

אליפות בתי הספר 2018

 


היום התקימה אליפות בתי הספר בברידג' בבית דני בתל אביב. גם הפעם הוביל את האירוע מושיקו מיוחס, האחראי  על בתי הספר בהתאגדות לברידג'.

גם הפעם השתתפו כ-600 ילדים שחוו חוויה מרתקת של משחק מול ילדים מכל רחבי הארץ.
לפני טקס חלוקת הפרסים דיברו גלעד אופיר יו"ר ההתאגדות הישראלית לברידג' ואוריה מאיר מנכ"לית ההתאגדות.

תוצאות התחרויות:

כמה מילים על שני מורים
 כל הכבוד גם לכל המורים שהביאו תלמידים לאירוע ועזרו להתנהלותו התקינה באמצעות ניהול סקציות ובדרכים נוספות. גם חברי הנבחרת הצעירה של ישראל באו על מנת לעזור ולתת דוגמה אישית לילדים החולמים להגיע להישגים כמוהם.

אתמקד השנה בשני מורים שתלמידיהם זכו בגביעים. לצערי אין לי אפשרות לכתוב בפוסט בבלוג על כל המורים המצוינים והמסורים.

אוסאמה דניאל הוא המורה שבזכותו הרבה ילדים במגזר הערבי לומדים ומשחקים ברידג'. הפעם סיעה לו גם רעיתו.
יש להם תפקיד מיוחד כאשר בגלל מגבלות שפה ילדים דוברי עברית וילדים דוברי ערבית אינם מבינים אלה את אלה. רעיתו הראתה לי גם את נכדתם בת ה-7 ששיחקה בתחרות וכבר בגילה הצעיר מאד מגלה כישרון רב ומגיעה להישגים.

המורה השני הוא זך עומר. זך הוא מורה מעולה ומסור, המלמד שנים רבות באזור הצפון. השנה זכו רבים מתלמידיו בגביעים.

הזווית האישית שלי
בחמש השנים קודמות הבאתי  לתחרויות ילדים מבית הספר למחוננים ומצטיינים "שחקים" ממעלה האדומים.
בארבע מתוך חמש השנים זכה לפחות זוג אחד מתלמידיי באחד משלושת המקומות הראשונים בתחרות מיני ברידג' עם שליט. קראו למשל: אליפות בתי הספר 2017.

השנה הפסקתי ללמד בבית ספר "שחקים" ואני מלמד בבית ספר "יפה נוף". מסיבות שאינן תלויות בי ובבית הספר, החלום של כ-20 תלמידים שלפחות 8 מהם ימשיכו ללמוד ולשחק במועדון ירושלים הסמוך לבית הספר לא התממש.
במקום זאת הייתה לי קבוצה קטנה שהתקדמה לאט. התוצאה הייתה השתתפות של שלוש תלמידות בלבד בקטגוריה של מיני ברידג' ללא שליט.

התלמידות שלי נהנו מאד מההשתתפות אבל חזרו ללא גביעים.
עדן שביט ואמילי ווסר השיגו תוצאה של 49.61% וסימו במקום ה-24 מתוך 46 זוגות שישבו בצפון-דרום.
רותם פלג שיחקה עם גילי בר, תלמיד של מורה אחר. הם השיגו תוצאה של 42.21% סימו במקום ה-31 מתוך 47 זוגות ששיחקו בצפון-דרום. 

אם איני טועה, התלמידות שלי היו התלמידות היחידות מירושלים. מה שאומר שנדרשת עבודה רבה על מנת לקדם את הברידג' בקרב ילדי ונערי ירושלים. אני אשמח ללמד גם בבתי ספר אחרים שירצו ללמד ברידג'. אפשר ליצור איתי קשר בטלפון: -54-4480616. אני עובד בשיתוף פעולה מלא עם מושיקו מיוחס ועם הנהלת ההתאגדות הישראלית לברידג'.
אם יהיו תלמידים שירצו להגיע לרמות גבוהות יותר אשמח לקדם אותם לשם ולללוות אותם ל"פרויקט פסגה" של ההתאגדות לברידג' בהדרכת מושיקו מיוחס ועדי אסולין. אשמח לקדם תלמידות שיתאימו לפרויקט החדש "ספורטאיות עילית" בהדרכת אלופות העולם לזוגות נשים עדי אסולין והילה לוי.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...