יום ראשון, 4 בפברואר 2018

ליגה לזוגות: סלאם שהוכרז ולא בוצע


אתמול התקימו משחקי הליגה לזוגות. הליגה לזוגות החליפה את אליפות הארץ לזוגות בשיטת ניקוד של Match Points או בשמה העממי Top-Bottom. בשיטה זו משווים את התוצאה של כל זוג מול התוצאות של כל הזוגות בצד שלו (צפון-דרום או מזרח-מערב) ששיחקו את אותה יד והתוצאה מתבטאת באחוזים. כך למשל, זוג שהיה היחיד שעשה תוצאה טובה מכל יתר הזוגות יקבל 100% על יד. התוצאה הכוללת היא ממוצע התוצאות על כל הידיים.

בליגת העל מתקימים שישה מושבים. היום הסתימו רק ארבעה מושבים. בליגה הלאומית התסימו כל המפגשים. אני גאה בהישג של הבן שלי, ניר ושותפו בן בסקין שסיימו ראשונים. כל הכבוד להם על ההישג. לכבוד ראויים גם שרה ברוידא וגורן בן- שלום עמית (מקום 2) ושאול רשתי ודורון הרפז שסיימו במקום השלישי. 
לתוצאות המלאות לחצו כאן. הזוגות הראשונים ישחקו בשנה הבאה בליגת העל.

היום נערכו גם משחקי המבחן לצירוף זוגות לליגה הארצית לזוגות. אני ושותפי רן בן-אפרים נכשלנו קשות ולא עברנו את ה-50%. 

סלאם או משחק מלא?
ביד 16 במושב השני הגענו שותפי ואני לחוזה של 6. שותפי שהיה הכרוז במערב נכשל בביצועו.
נדמה לי שמדובר בסלאם שההסתברות לבצעו מעל ל-50%. הקוראים מוזמנים להביע את דעתם על שאלה זו.

מזרח-מערב פגיעים


השותף שלי במערב פתח 1NT. ההכרזה מראה יד מאוזנת עם 15-17 נקודות. לאחר שצפון הכריז Pass, שאלתי את עצמי : האם יכול להיות שיש אפשרות להכריז סלאם ב-?

הצעד הראשון הוא טרנספר ל- באמצעות הכרזת 2. אם השותף יראה Super Acceptance, הסיכויים לסלאם גבוהים יותר.

דרום הכפיל. לדעתי זו טעות. ההכפלה אינה על מנת להעניש. מטרתה היא הובלה בסדרה המוכפלת. כמובן שצריך גם אורך וכוח על מנת להימנע מהמצב בו היריבים יבצעו חוזה מוכפל. 
אני דמינתי יד עם לפחות AK ואורך בסדרה. התמונה היחידה של המכפיל היא ה-Q.
כשלמכפיל הרבה כוח בסדרה בה יש לי void זה מחזק אותי, משום שהסיכוי שלשותף כוח מבוזבז בסדרה קטן יותר.
הכרזת ה-2 של השותף שלי מראה שלושה קלפים בסדרת ה-  ושוללת Super Acceptance.

לאחר Pass של צפון, הכרזתי 4. לדעתי צפון צריך לנצל את מצב הפגיעות ולהכריז 3. ההכרזה שלי מראה קוצר (void או קלף יחיד) בסדרת ה- ומגלה ענין בסלאם. השותף הכריז 4, כלומר: אינו מעונין בסלאם. אני הייתי מכריז במקומו 4NT ומגלה שכל קלפי המפתח וה-Q בסדרת השליט בידנו.

כנראה שאחרי הכרזת ה-4 אני צריך להכריז Pass. הכרזתי 5. ההכרזה מראה Control ראשון ב-. להפתעתי, הכריז השותף 5. לשותף שלי, שפתח 1NT, יש לפחות 2 קלפים בסדרה שלי יש בה void, ולכן השותף מחזיק ב-A. הכרזתי 5 והנחתי שלשותף אין Control ב-. השותף שהחזיק גם ב-A וגם ב-K הכריז  6

משחק היד
על ההובלה ב- זרק שותפי  מהיד וזכה ב-A. לאחר שמשך שליטים לא ניחש את נכון את מקומו של ה-J וההגנה זכתה בלקיחה ב- ובלקיחה ב- להפלת החוזה.

כיצד אפשר לבצע את החוזה?
השותף שלי חשב שדרום יהיה קצר ב- משום שעל פי ההכרזה הוא הוא ארוך ב-. הרעיון שמי שארוך ב- קצר בסדרה אחרת הוא נכון. הדרך לביצוע החוזה עוברת דרך קוצר בסדרת ה-. לכרוז ולדומם יש 8 קלפים בסדרה. על הכרוז לזרוק על ה- בלקיחה הראשונה את ה-5♣ מהדומם.

ספירת ידו של דרום הראתה אורך ב- ושלושה קלפי . הוא שירת לשני הסיבובים הראשונים ב- שבהם זכה הכרוז ב-A וב-K. בדומם נשארה Q.
תוכנית המשחק מבוססת על קוצר ב- של דרום. משחקים נמוך לכיוון ה-9 בדומם. צפון צריך לכסות ב-J. כשהוא מכסה הוא מסומן כזה שמחזיק גם את ה-Q.
הכרוז משחק קלף נמוך מהדומם!!!
את החזרה ב- חותכים בדומם ומשליכים  מהיד. ה-5 מהדומם משוחק אל ה-K ביד. כשדרום לא משרת מתבררת החלוקה של קלפי ה-. העקיפה על ה-Q מצליחה והחוזה מבוצע.





תגובה 1:

  1. סלאם מצוין, לגבי הביצוע, בטריק הראשון אתה לא יודע מה להשליך על ההארט, אם הקלאב מחולק 3-3 או שהנסיך נופל, חבל לזרוק את הקלאב, אם הקלאב לא יושב אז צריך לזרוק את הקלאב, ולצלוח את הדימונד. מכיון שלא יודעים מראש, הכי טוב לחתוך את הלקיחה הראשונה, להוריד שליטים, לנסות את הקלאב, ואם הקלאב לא יושב לזרוק את הקלאב על האס האהרט, ואז כשהחלוקה כבר ברורה וידוע איפה אולי יש 4 דימונדים, יהיה קל לשחק בטוח ולהפסיד רק לקיחה אחת בסדרה זו.

    שרון גיא

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...