יום חמישי, 5 באפריל 2018

היתרון שבהכרת כללי שיפוט בתחרות



בפוסטים חוק 23 קריאה שקולה - שינוי מהותי בחוקים החדשים וחוק 23: קריאה שקולה - קריאה בעלת משמעות דומה, עסקתי בהיבטים של ניהול תחרויות מזווית של מתלמד, שבסך הכל למד שני שיעורים בקורס מנהלי תחרויות.

בפוסט: סימולטנית ארצית: אחת מהידיים הכי קשות להכרזה ששיחקתי עסקתי ביד מהסימולטנית הארצית האחרונה. אני חייב התנצלות לקוראים על טעות מאד בסיסית בספירה שהייתה לי. אני גם חייב תודה לשני קוראים שהסבו את תשומת ליבי לטעות. 

בשונה מכתיבה בספר או בעיתון, פוסטים בבלוג אפשר לתקן. זה מה שעשיתי ועכשיו הפוסט כבר מתוקן.

פוסט זה מחבר את שני הנושאים הקודמים בהם עסקתי: קריאה למנהל התחרות בסימולטנית הארצית בעקבות פעולה לא חוקית של יריב. 

מדובר ביד 4. בה פתחתי 2NT במערב. 

כולם פגיעים



כשהכרזת 2 מראה מספר אפשרויות, שאחת מהן היא יד מאוזנת עם 20-22 נקודות, מתפנה הכרזת פתיחה של 2NT.
לרוב מנצלים אותה להראות יד של לפחות 5-5 בסדרות המיינור עם פחות מפתיחה.  

זה בדיוק המקרה של ההכרזה שלי ביד זו. השותף הוציא כרטיס Alert. לשאלה (המיותרת לטעמי) של צפון על משמעות ההכרזה נתן שותפי את ההסבר הנכון. 
עכשיו הכריז דרום 3. לא אני הוא זה שהתבלבל. דרום הוא זה שטעה והכריז. בשפה של מנהלי תחרויות: Bid out of turn.  מי שהיה צריך להכריז קודם זה השותף שלי.

הדבר הראשון שלומדים בקורס מנהלי תחרויות שצריך לקרוא למנהל התחרות. זה בדיוק מה שעשינו.
מנהל התחרות וידא שאין מחלוקת ביחס לעובדות ואז הסביר לנו את האפשרויות. בחרתי באפשרות של לא לקבל את הכרזת היריב. 

המשמעות היא שהשותף שלי צריך לקרוא (Pass או הכרזה). השותף שלי בחר בבחירה לא מוצלחת והכריז 4.

אם דרום מכריז הכרזה שקולה, אין מגבלות. אם דרום מכריז הכרזה שאינה שקולה, צפון חייב להכריז פעם אחת Pass ויש מגבלות כמו איסור שימוש של צפון במידע שבהכרזה של דרום והגבלת הובלה של צפון בסדרה כלשהי בפעם הראשונה שיזכה בלקיחה.

במקרה הספציפי הזה הדבר החשוב ביותר הוא סעיף 16ג 1. על פי סעיף זה "הצד החף" רשאי להשתמש בכל מידע מההכרזה הלא חוקית.
במקרה זה אין ספק ששותפי ואני הם "הצד החף".

מדוע סעיף 16ג 1 חשוב בהקשר ספציפי זה?
לשותפי מותר לעשות שימוש בהכרזת דרום ולהכריז 3. גם לי מותר לעשות שימוש במידע הזה ולהבין שזה Cue bid, המראה יד חזקה ומבקש ממני להמשיך להראות את היד. אני מכריז 4.
השותף יכול לבדוק סלאם. 
אם יבדוק את זה באמצעות Controls, נעצור בחוזה של 5. סביר להניח שה-A בדרום ואין Control ראשון ב-.

אם ישאל על קלפי מפתח, זה תלוי מה השיטה. ב-RKCB 0314 אי אפשר לעצור ב-5. ב-RKCB 1403 אפשר וצריך לעצור ב-5. עוד דוגמה התומכת בטענה שלי בפוסט: RKCB 0314 או RKCB 1403?

שותפי רצה להכריז 3. הוא לא ידע האם מותר לו או לא ולכן ויתר על ההכרזה.

האם הכרזת 4 היא הכרזת הפרעה או הזמנה לסלאם? 
לא סיכמנו. אני חשבתי שזו הכרזת הפרעה והכרזתי Pass.

בפוסט הבא אנסה לנתח את הכרזת הפתיחה 2NT הנראה 5-5 לפחות במיינורים.

  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...