יום שלישי, 25 בספטמבר 2018

האם היכל התהילה ראוי לתהילה?

למען הסר ספק, אין הכותרת או תוכן הפוסט באים להמעיט מערכם של ההישגים המופיעים באתר ההתאגדות בלשונית היכל התהילה.
השחקנים ראויים לכבוד ולשבחים על ההישגים הנהדרים שהשיגו, למעט זוג אחד שהורשע במרמה שיטתית, שאני מקווה שהישגיו נמחקו מההיכל.

הביקורת שלי מתייחסת להיכל התהילה עצמו, שלמען הברידג' הישראלי ראוי לשפר אותו באופן מהותי. הוא צריך להכיל גם הישגים גדולים של הברידג' הישראלי לפני שנת 2000. אם תדפדפו בו לא תמצאו הישגים כאלה.


איך הגעתי לכתוב את הפוסט הזה? - אירוע ראשון 


בשיחה עם שחקן ותיק בהרבה ממני (אני משחק ברידג' כ-13 שנים) הוא סיפר ששחקן שאני מכיר היה בנבחרת ישראל "של דוד בירמן", שזכתה במקום השני באליפות אירופה לנבחרות פתוחות. 

הופתעתי שאותו שחקן היה בנבחרת. יותר מזה הופתעתי מכך שנבחרת ישראל זכתה במקום השני באליפות אירופה ואני בכלל לא ידעתי על זה. 

חיפשתי מידע על אותה זכייה. התחלתי בהיכל התהילה באתר ההתאגדות. המשכתי לערך ברידג' בישראל בויקיפדיה העברית, שתרמתי לו לא מעט. לא מצאתי בשניהם אזכור כלשהו. 

Googling באנגלית של תוצאות אליפויות אירופה לא עזר לי למצוא את המידע. אני מקווה שלא משום שלא חיפשתי מספיק טוב.


איך הגעתי לכתוב את הפוסט הזה? - אירוע שני

מתוך הביטאון הישראלי לברידג' 4/91


שחקן ותיק העביר לי ירחונים משנות ה-90 (אחרת היה זורק אותם). במקרה פתחתי את גיליון 4/91 של הביטאון הישראלי לברידג' (באותה תקופה הירחון נקרא ביטאון). 

ראיתי מאמר, שכתב דוד בירמן, על הישג היסטורי של הברידג' הישראלי: נבחרת הנשים זכתה באליפות מדינות הקהילה האירופית בפעם הראשונה. לי לא ידוע על זכייה כלשהי נוספת של נבחרת הנשים באליפות הקהילה האירופית או באליפות אירופה, אבל כאמור ללא תיעוד בהיכל התהילה ייתכן שהנבחרת זכתה ואני פשוט לא שמעתי על זה.

לחובבי ההיסטוריה שבין הקוראים, הרכב נבחרת הנשים שזכתה בהישג ההיסטורי: מיגרי צור-קמפינלה (שאז נקראה מיגרי צור-אלבו), רות לויט-פורת, ורדה אברמוב, דניאלה בירמן, חניתה מלך ונורית נווה. 

למותר לציין שגם את ההישג הזה לא מצאתי בהיכל התהילה ובחיפושים שהוזכרו בסעיף הקודם. לפחות בערך בויקיפדיה הוספתי את ההישג הזה. 

מדוע כדאי שהיכל התהילה יכיל גם הישגים בעבר רחוק יותר?


1. יצירת מורשת ששחקנים צעירים יוכלו לגדול עליה

2. לתת את הכבוד הראוי לשחקנים הוותיקים שהישגו אותם.

3. יצירת תדמית טובה יותר לברידג' הישראלי בקהיליית הברידג' הישראלית ומחוץ לה.

הערה על הבדלים בין ארה"ב לאירופה

בארצות הברית מתעדים היטב את המורשת שלהם. בברידג' ובענפי ספורט אחרים. 
כמעט תמיד אפשר למצוא דף אינטרנט הכולל הישג  משמעותי בקנה מידה עולמי. גם אם הוא התרחש לפני זמן רב.

התרשמתי שבברידג' האירופאים עושים את זה פחות. אולי אני טועה או אולי זה תקף רק לגבי חלק ממדינות אירופה.

בכל מקרה דעתי היא שבעניין הזה אנחנו צריכים לנהוג באופן דומה לאמריקאים.

תודה על תיקון טעות

תודה לאילן שזיפי שתיקן לי טעות שכתבתי בפוסט זה. נבחרת הנשים של ישראל זכתה ב-1991 באליפות הקהילה האירופית ולא באליפות אירופה. מדובר בשני אירועים שונים. באליפות הקהילה האירופית השתתפו פחות נבחרות מאשר באליפות אירופה. 



תגובה 1:

  1. אין ספק שהיכל התהילה נועד להנציח שחקנים ונצחונות אשר זכו לתהילה ובעיקר בעבר הרחוק ביותר

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...