יום ראשון, 19 במאי 2019

בחן את השותפות שלך: פיתרון

בפוסט בחן את השותפות שלך הצגתי מצב בו הוביל צפון ב-9 נגד חוזה של 3NT מצד מערב (הובלה שני מלמעלה ללא תמונה או רביעי מלמעלה עם תמונה). דרום שיחק את ה-J. הכרוז זכה ב-K.
במהלך המכרז לא התערבו המגנים ומזרח ומערב לא הראו באופן ישיר או עקיף רביעייה בסדרת ה-

לשאלה: מדוע שיחק השותף את ה-J? נתתי ארבע תשובות. רק אחת מהן נכונה. 

לפני שנציג את הפיתרון אציין כי ההובלה היא בשני מלמעלה ללא תמונה, כלומר: ה-T נמצא בצפון ולכן דרום היה יכול לשחק קלף קטן יותר, אם אכן יש לו קלף כזה.

1. השותף שלך שכח שאתם מובילים שני מלמעלה ויש לו שלושה קלפים, למשל: J87. הכרוז שמחזיק גם ב-Q וגם ב-A רוצה לבלבל אתכם שתמשיכו ב-.


תשובה לא נכונה
זוהי התשובה הגרועה ביותר. אי אפשר להתקדם בשותפות בברידג אם לא סומכים על השותף. העיקרון של Trust your Partner הוא עיקרון חשוב ביותר בשותפות בברידג'.

2. ה-J הוא הקלף היחיד של השותף.

תשובה לא נכונה.
במקרה כזה ליריבים 8 קלפים בסדרת ה-. מדוע אף אחד לא הכריז אותה עם ארבעה קלפים במהלך המכרז? מדוע צפון-דרום לא מצאו את ההתאמה?

3. לשותף יש שני קלפים בסדרה: J ו-Q.
  
תשובה לא נכונה.
ליריבים יש 7 קלפים בסדרת ה-. לאחד מהם יש לפחות ארבעה קלפים בסדרה. מדוע הוא לא הראה אותה כשהעיקרון הוא העדפת משחק מלא בסדרת מייג'ור?

4. לשותף יש QJx והוא רוצה למנוע חסימה. 

התשובה הנכונה.
ה-A נמצא אצל הכרוז במערב. דרום יודע שה- נמצא בצפון אבל ייתכן שאין לצפון כניסה ליד בסדרה אחרת. 
בכל מקרה הכרוז יזכה בשתי לקיחות בסדרת ה-.

אם לא ישחק את ה-J ואת ה-Q בשתי הלקיחות הראשונות תיווצר חסימה ולא יהיה מעבר ב- לידו של צפון שהקלף הגבוה ביותר שהוא מחזיק הוא ה-T.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...