יום חמישי, 2 במאי 2019

פוסט קצר ליום השואה

הפוסט הזה אינו פוסט טכני על ברידג'. כמו בקהילות אחרות בישראל גם בקהילת הברידג' הישראלי יש ניצולי שואה.
יש ביניהם כאלה עם היסטוריה קשה ומרשימה. העיסוק בברידג' משמעותי להם ותורם להם. 

יוזמה יפה של ההתאגדות הישראלית לברידג' הציגה סיפורים אישיים של כמה מהם באתר ההתאגדות.

אני מצרף קישורים לסיפורים שלהם:

מאיר בעל הנס  

יום ללא ברידג' הוא יום מבוזבז 

בחרה בחיים סיפור הגבורה של שושנה רונן  

יקירת ההתאגדות ליל גולני




שירות שלי לניצולי שואה המשחקים ברידג'

אני נותן ייעוצים בתשלום בכלכלת המשפחה. 
את אותם ייעוצים שאני נותן לאחרים בתשלום אני נותן לניצולי שואה ללא תשלום. ניצולי שואה המעוניינים בכך מוזמנים לפנות אלי. 
כבר נתתי לא מעט ייעוצים כאלה, כולל לאנשים שמצבם הכלכלי טוב שרצו לשלם לי וסרבתי לקבל תשלום.
ניצולי שואה המשחקים ברידג' מוזמנים לפנות אלי.

אחד המקרים הבולטים הוא אדם שמצאתי שמגיעה לו קצבה חודשית מהרשות לניצולי שואה במשרד האוצר ומימשנו את זכותו. לפני זה קיבל קצבה שנתית זעומה.

אחד הדברים שאני ממליץ למי שפונה אלי לייעוץ כלכלי הוא לא לקבל באופן אוטומטי דברים בחינם. צריך להבין מדוע מי שנותן משהו בחינם עושה זאת. לפעמים אחרי שמבינים אומרים לו: "לא תודה" כי החינם הוא למעשה יותר יקר.

כמי שעושה זאת אני חיב בגילוי נאות מדוע אני נותן ייעוצים בחינם. 
הסיבה היא שאימי ז"ל איבדה את כל משפחתה בשואה והיא הייתה היחידה ששרדה.

  


2 תגובות:

  1. אבי,
    כל הכבוד על היוזמה. שכחת לצרף את סיפורה המצמרר של לילי גולני ז"ל שפורסם אך לפני כחצי שנה בביטאון ההתאגדות

    להלן הקישור: https://main.bridge.co.il/innerpagestatic/liligolani

    השבמחק
  2. עמירם, תודה על התגובה. מצטער על הטעות אעדכן את הפוסט

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...