יום שלישי, 27 באוגוסט 2019

כשלא משתמשים ב-Texas transfer



בפוסט הקודם עסקתי בשאלה מתי להשתמש ב-Texas Transfer? ציינתי שהמוטיבציה לכתיבתו באה מיד ששיחקתי אתמול במגן האמנים בירושלים ובה טעתה השותפה שלי כשלא השתמשה בקונבנציה זו.

מדובר ביד הבאה:


פתחתי בדרום 1NT. לאחר Pass של מערב השותפה שלי הכריזה 2 לאחר Pass של מזרח  הכרזתי 2. כשהשותפה שלי הכריזה 4NT. קראתי Pass. השותפה הביטה בי בתדהמה. ביצעתי את החוזה עם שלוש לקיחות עודפות אבל הפסדנו 9 אימפים. 

מהזווית שלי

1. שאלתי את עצמי האם אנחנו משחקים Texas Transfer? השבתי בחיוב.

2. ברור שלשותפה יש בדיוק חמישה קלפים ב- וההכרזה היא הכרזת Min-Max. יש לה 16-17 נקודות. לו היו לה שישה קלפים או יותר הייתה משתמשת ב-Texas Transfer.

3. קשה לי לחשוב על יד גרועה יותר מהיד שלי לצורך קבלת ההזמנה. יד מינימלית עם 15 נקודות ורק שני קלפים ב-

4. ללא ספק לא נענים להזמנה: Pass !!!!

מהזווית של השותפה

1. עשיתי טרנספר.

2. שאלתי על קלפי מפתח. 

3. לא יודעת מה עבר על השותף שלי שהחליט לקרוא Pass כשלי יש שביעייה ב- עם AKJ ויש לו לפחות שני קלפים בסדרה.

ההכרזה הנכונה

השותפה מכריזה 4. אני 4. במענה לשאלה על קלפי מפתח באמצעות 4NT אני מראה שניים. לשותפה שלושה. 

האם צריך להכריז 5NT? כנראה שלא. אם עושים את זה אני מכריז  6. באמצעות ההכרזה הזו אני מראה K ושולל קלפי K בסדרות מיינור. 

לא נורא בכלל שאין לי K אבל ה-K החסר אומר שלא צריך להכריז 7 ולהסתפק בחוזה של 6.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...