יום שבת, 4 בינואר 2020

2 על 1 מחייב למשחק מלא: מדוע לא הגענו לסלאם בר ביצוע?

לפני יותר משבוע כתבתי שני פוסטים המתייחסים לספרו של אלדד גינוסר "2/1 מחייב למשחק מלא הספר השלם".
בתחרות הארצית בכיכר המדינה שהתקיימה היום (4.1.20) שותפתי ואני לא הכרזנו סלאם בר ביצוע. רבים מהשחקנים שהשתתפו בתחרות הגיעו לסלאם וביצעו אותו. 

אם אפשר להכריז מדויק, אני מעדיף להכריז מדויק ולא להגיע לסלאם על בסיס של ניחוש כשלי יש 18 נקודות ואולי לשותפה 12 נקודות ולא מצאנו התאמה בסדרה. אולי לשותפה יש 15 נקודות אבל זהו רק ניחוש. 

בפוסט זה אציג את היד ואת מהלך ההכרזה על פי שיטת ההכרזה 2 על1 מחייבת למשחק מלא.


היד



מהלך ההכרזה עם הסברים

צפון-דרום קראו Pass בכל מהלך המכרז
פתחתי 1 במזרח. 

2 
הכרזה מחייבת למשחק מלא. מבטיחה לרוב לפחות שלושה קלפים ב-

3
ההכרזה השנייה שלי היא הכרזת Reverse. לאחר הכרזה בגובה 2 המחייבת למשחק מלא, הכרזת הReverse מבטיחה לפחות 15 נקודות.

3 
הכרזת סדרה רביעית בשיטת 2 על 1 מחייבת למשחק מלא אינה הכרזה טבעית. היא מראה חולשה בסדרה ומחפשת כוח אצל השותף. 
שינוי הסדרה אינו מבטיח יד חזקה יותר מיד של 12-14 נקודות. 

3NT
מול שותף עם יד מינימלית ואולי עם שלושה מפסידים ב- לא הגיוני לבדוק סלאם. לא מצאנו התאמה בסדרת מייג'ור. יש לי עוצר בסדרת ה-. אין סיבה לחשוב שלא נבצע את החוזה.



מה השתבש במהלך ההכרזה?

השותפה שלי לא הבינה את הכרזת ה-3 כהכרזת Reverse. היא גם חשבה שהכרזת ה-3 היא הכרזה טבעית. 


כיצד צריך להכריז כשמבינים שזו הכרזת Reverse? 


3
ההכרזה השנייה שלי היא הכרזת Reverse. לאחר הכרזה בגובה 2 המחייבת למשחק מלא, הכרזת הReverse מבטיחה לפחות 15 נקודות.


אפשרות 1


4NT
RKCB שאלה על קלפי מפתח כשסדרת השליט היא 

5 
1 או 4 קלפי מפתח על פי RKCB 4103 שאנחנו משחקים.

6NT
אין ספק שלשותף יש ארבעה קלפי מפתח אחרי הכרזת הReverse ולא קלף מפתח 1.

אפשרות 2
אני מעדיף באופן חד וברור את אפשרות 1.


4
הכרזת סדרה רביעית בקפיצה דווקא מראה כוח ואורך בסדרה. יש ארבעה קלפים בסדרה אבל K9 זה לא ממש כוח. 

4NT
RKCB שאלה על קלפי מפתח כשסדרת השליט היא 

5

6NT 
שוב מגלים שכל קלפי המפתח בידינו.


מי עדיף שיהיה הקפטן של המכרז?

לדעתי עדיף שמערב יהיה הקפטן של המכרז משום שהשאלות על קלפי המפתח יהיו בסדרה שקרוב לוודאי שלשניהם יש בה כוח. 
עוד סיבה להעדיף את האפשרות הראשונה.

מה היה קורה אם מגלים שחסרים שני קלפי מפתח?

ייתכן שלמזרח יש 15 נקודות בלבד. אם מגלים שחסרים שני קלפי מפתח, צריך לעצור בגובה 5 בחוזה של 5. אפשר לשחק בהתאמה של 7 קלפים בסדרת מייג'ור. במיוחד ששני הקלפים ביד הקצרה הם קלפים גבוהים.









5 תגובות:

  1. אפשר פשוט להכריז על 3נט 4 נט (מינמקס יש לי 16 אם יש לך יותר מ15 תכריז סלאם) 6נט (יש לי 18)

    השבמחק
    תשובות
    1. נצר, תודה על תגובתך. בהחלט אפשרי. הדבר המהותי הוא ההבנה שהכרזת 3 קלאב היא הכרזת רוורס המבטיחה 15 נקודות או יותר. עם פחות נקודות אפשר להכריז "הכרזת פח זבל" של 2 ספייד שאינה מבטיחה יותר מחמישייה בסדרה זו.

      מחק
    2. חשוב להבין מה השיטה שאתה משחק. ראיתי גם שחקנים (טובים) שמשחקים שאין רברס אחרי 2 אובר וואן ש2 ספיד מבטיח ספיד שישי ואפילו ש2 ספיד זה כול יד 15 פלוס

      מחק
    3. נצר, תודה על תגובתך.
      מסכים שיש גרסאות שונות של שיטת 2 על 1 מחייבת למשחק מלא. אני משתדל להיצמד להמלצות בספרו של אלדד גינוסר עם התאמות ספציפיות עם שותפים שונים. אני חושב שחשוב שתהיה הכרזת Reverse ואצלי 3 קלאב היא הכרזת רוורס כמו שאלדד ממליץ בספרו. כתבתי כבר פוסט על 2 ספייד המחייב שישה ספיידים ואפילו שיחקתי את זה עם שותף. נדמה ליש היינו היחידים בארץ ששיחקו כך. https://avirosenthalbr.blogspot.com/2013/08/2-1.html

      מחק
  2. אגב....
    1. אני מעדיף 2ק ולא 2ד מהיד של השותפה
    2. אחרי 3ק 4נט אנחנו נפספס סלאם טוב אם היד שלך
    Aqjxx
    Qjt
    K
    Axxx


    ועלולים לפספס סלאמים טובים או להגיע לסלאם לא נכון אם החלוקה שלך היא 64 או 55
    )בהחלט יכול להיות שאנחנו צריכים להיות ב 6ק או 6ס ו4נט על 3ק יביא אותנו ל6נט
    חוץ מזה שתוריד את הqj בספיד אתה מכריז ועונה על 4נט אותו דבר ואין שום סלאם.

    השבמחק

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...