יום שלישי, 30 ביוני 2020

הופעה חיה או הקלטה מוקפדת?

כשאתם שומעים הקלטה של זמר, להקה, תזמורת וכיו"ב תיתקלו בשני סוגים:


1. הקלטה באולפן
כשהיא נעשית טוב היא מדויקת ומוקפדת. לפעמים מקליטים קטעים מספר רב של פעמים עד שמשיגים את התוצאה הרצויה.

2. הופעה חיה
זה יהיה פחות מדויק. צפויות הפתעות מהקהל וגם מהזמרים ו/או הנגנים.

מה עדיף? זו שאלה של טעם אישי.
היתרון של הקלטת ההופעה החיה שהיא יותר קרובה לדבר האמיתי.

זה מביא אותי לסרטונים של שיעורי ברידג'. בדומה להקלטות מוזיקליות יש שיעורים מוקלטים מדויקים שהושקעה בהם עבודה טכנית רבה כמו הקלטות באולפן. 

יש שיעורים חיים עם תלמידים שנותנים להם לדבר שהם מוקלטים. השיעורים האלה יותר דומים להופעה חיה. יש הפתעות מצד התלמידים. יש טעויות של המורה. 

אני מעדיף את הדרך השנייה. לא רוצה להסתיר את הטעויות שלי. כפי שאני מלמד את התלמידים שלי שכל אחד טועה במשחק הברידג'. גם המורה וגם אלופי עולם. 
אותו מסר עובר גם בהקלטה. שאלה מעניינת היא כיצד מתמודדים עם טעויות טכניות  וטעויות אחרות בזמן אמת. 

אתם מוזמנים לצפות בסרטונים חיים משיעורים שהעברתי באמצעות זום. 
לא תמיד הכל מושלם מבחינה טכנית. יש טעויות שלי. יש לפעמים התפזרות של תלמידים אבל יש גם מה ללמוד.\



לרשימת הסרטונים הנוכחית שלי 

















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Featured post

יד השנה 2011: הלגמו במיטבו

 היד הבאה נבחרה בשנת 2011  כיד השנה  על ידי   The  International Bridge Press Association. זיא מחמוד כתב עליה, שהיא לא רק יד השנה, אלא ...